Opstart problemen Yosemite 10.10.4 Intel videocard

August 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik ben de weg kwijt in Yosemite.

Heb mijn systeem (macbook Pro 15" 2011, 2,2 GHZ intel Core i7, Intel HD 3000) overgezet op Yosemite. Daarna begonnen de problemen. Bij het opstarten/herstarten (wat met mijn flash drive seconden duurde) blijf ik in de zandloper hangen (wit scherm).
Ik ken de problemen in 10.10.3 maar dit probleem hou ik ook sinds 10.10.4 uit is.

Ik kan mijn computer dus niet uitzetten of herstarten. Een time machine back-up helpt ook niet.
de enige oplossing is CRTL R en een nieuwe installatie erover vanuit de app store.
Nu is dit mijn 3de installatie in de afgelopen maand. De diaganostics kan geen hardware fout vinden en qua software is er ook niets meer te updaten.

Weet iemand hier raadt?

Met vriendelijke groet,

Filips Jager

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ik zie niet direct in wat dit probleem met de Intel HD 3000 GPU te maken heeft. Die GPU wordt probleemloos ondersteund in alle versies van Yosemite.

    Ben je heel zeker dat je geen kernel extensies (kext) van derden gebruikt? Ik denk bijvoorbeeld aan Trim Enabler of zoiets.
  • August 2015 aangepast
    ik heb exact t zelfde probleem, krijg de comp niet meer geïnstalleerd. blijft gewoon hangen, heb tot nu toe alleen lion erop gekregen, origineel versie. ben al bij icentre geweest, alleen recovery mode is nu 2 x gelukt. kan geen 10.10.4 meer installeren. Gisteravond, opeens een blauw scherm. en vervolgens alleen maar problemen. Probeer nu lion er voor de derde keer geïnstalleerd te krijgen.
    Ondertussen mavericks geïnstalleerd, draait ook goed, heb yosemite nogmaals geprobeerd, weer drama. dus nu maar verder met mavericks, en wachten op 10.11 in september.
  • Helaas geen oplossing. heb ook de smc update gedaan, batt los gehad met powerknop, dus reset. ook shift ctrl en option toets + an/uit knop sms reset, geen oplossing.
    heb ook met option+r geprobeerd (blauw scherm). netwerk recovery werkt alleen, en dan ga je naar lion, waarmee de comp is gekocht. ik draai nu mavericks zonder problemen.
    nog wel. ik weet ook niet of ik het bekende probleem heb met de gpu. Ik ben al bij icentre geweest, maar als ze m opsturen en het is niet t probleem, kost t 90 euro.
Log In of Registreer om te reageren.