iMac met Yosemite 10.10.4 start traag op

August 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Goedendag allemaal,

Als eerste even in het kort wie ik ben.
Ik ben opgegroeid met DOS om daarna met Windows aan de slag te gaan. Maar sinds 2011 hebben we dan een IMAC in de kamer staan. Mooi om te zien en het moest er eens van komen een MAC. Veel over gehoord en mijn verwachtingen waren dus ook hoog.
Stabiel, Snel, de computer voor Beeldbewerking e.d.

Ondertussen dus al weer een paar jaar aan de MAC, maar ga er niet aan wennen. Zo stabiel is het nu ook alweer niet. En voor beeldbewerking is WINDOWS toch ook een grote speler tegenwoordig. Heb dus nog steeds een Windows Laptop, want sommige zaken kunnen gewoon niet op een MAC. Maar OK kan er nu goed mee om gaan weet hoe het een een ander werkt maar liefde wordt het nooit tussen ons.
___________________________________
Zo nu het probleem.
Middels ETRCHECK heb ik een PDF toegevoegd aangezien Rtf niet ging.

Mijn MAC start dus langzaam op, dat doet ie al een tijdje maar nu kwam ik dit forum tegen en dacht, kijken of iemand de oplossing heeft.
Na het aanzetten duurt het dus 5,32 minuut voordat alles draait zoals het moet.

Weet iemand de oplossing hierin......

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    August 2015 aangepast
    Ik heb de Etrecheck log eens bekeken. Dat ziet er niet goed uit. Als je met een Windows computer gaat doen wat je met die iMac gedaan hebt dan start die helemaal niet meer op.

    Een hele collectie vernaggelde en incompatibele kext (kernel extensies), launch agents en launch daemons. Je hebt dan ook nog de Gatekeeper deur helemaal opengezet. Tijdens het inloggen wordt er ook nog van alles en nog wat opgestart zoals bijvoorbeeld Boot Camp en een paar "handige tooltjes". Waar is dat allemaal voor nodig? Ik zie ook dat XQuartz wordt opgestart. Welke X11 programma's/software gebruik je dan?

    Mijn advies is om eens helemaal opnieuw te beginnen en alleen maar de software (uit betrouwbare bronnen) te installeren die je ook echt nodig hebt.


  • Timosha,

    Dacht al zoiets, computer wordt hier gebruikt door iedereen, niet dat ik de schuld daar neer leg.

    Maar hoe kan ik zoiets oplossen, alles opnieuw doen, dus geheel opnieuw installeren.
    Gatekeeper aan zetten, Daarna de programma's installeren.

    Of kan ik hier ook iets aan doen door nu zaken te verwijderen.

    Graag hoor ik van je. Bernhard
  • August 2015 aangepast
    Ik deel de mening van Timosha.
    Het snelst heb je weer een goedwerkend systeem door een schone installatie te doen.
    Begin eerst met een backup te maken van je systeem op een externe schijf, bijvoorbeeld met het gratis SuperDuper.
    Maak een OS X Installatie USB stick aan zoals hier als Appletip te vinden is (zie links onderaan).
    Start op van die stick, kies schijfhulpprogramma, en wis je complete schijf.
    Daarna installeer je OS X op de lege schijf.
    Je data (foto's, muziek, mails, contacten, agenda etc) kun je tenslotte terugzetten van de backup. Het kost even wat moeite maar daarna kun je weer lekker aan de slag. En probeer om niet al teveel extra "meuk" te installeren om je systeem schoon te houden.

    http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/

    http://www.appletips.nl/yosemite-een-installatie-usb-stick-maken/

    http://www.appletips.nl/een-mac-opnieuw-installeren-met-os-x-yosemite-clean-install/

  • Pieterr,

    Bedankt voor je reactie, zal hier eens voor gaan zitten na de vakantie.
    Want ja dat is even een klusje om te doen.

    Ga drie weken op vakantie, dus als mensen nog andere tips hebben, dan hoor ik die graag.

    Bedee
  • Je zegt dat de computer door diverse mensen wordt gebruikt. Heeft iedereen een eigen user? Zo niet, geef ze een eigen account met gewone gebruikersrechten. Zo kunnen ze geen vreemde dingen installeren.
Log In of Registreer om te reageren.