Serienummer MacBook

July 2015 aangepast in Hardware problemen
Hallo,

Ik heb een Macbook Air a1466 gekocht waarvan het logicboard vervangen was ivm defect.

Helaas is het serienummer nu niet te zien als ik naar "Over deze Mac" ga.
Ik ben al enkele dagen aan het zoeken op internet en kwam het er uiteindelijk op neer dat er een tool was om dit te doen.
Daarbij moet ik een .dmg bestand op een usbstick zetten, helaas komt er elke keer de melding dat het "resource al in gebruik is, hierdoor lukt het mij niet om de usb boottable te maken.

Iemand tips of andere opmerkingen betreft het serienummer invoegen? deze heb ik namelijk wel op de onderkant van mijn macbook staan.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Uw vraag lijk mij zeer ingewikkeld (veel).

    Over deze Mac is de plaats waar je het kan terug vinden, net als in Systeemoverzicht, onder Hardware. Andere opties als het toch niet zou op deze plaatsen te vinden zijn (wat raar is) is je Macbook eens op te starten in veilige modus (shift-toets) misschien vind je het dan wel terug.

    Wat is dat voor een bestand? Een bootable usb gaan maken, zou ik enkel aanraden als je een herstel usb voor OSX zou willen maken.

    Resource al in gebruik: Dit wil zeggen dat je een partitie moet aanmaken op je usb maw, dat deel van de usb moet leeg zijn.

    Ik hoop dat het wat duidelijk is.
  • Kan ook zijn dat het voorkeurenbestand (plist)van systemprofiel corrupt is na de reparatie.
    De volgende actie kun je uitvoeren:
    Verplaats het com.apple.systemprofiler.plist naar het bureaublad.
    Te vinden in /library/preferences
    Vervolgens een keer herstarten en controleren of het nu wel weergegeven wordt.
    (Als alles weer normaal werkt kun je het bestandje van je bureaublad verplaatsen naar de prullenmand en wegkieperen)
    Of het werkt kan ik niet beloven vanwege de reparatie die je had. Of dat ie het serienummer van het nieuwe Logicboard pakt en dan dus afwijkt van wat er op de onderzijde staat van je laptop.

    Met deze actie dwing je osx om een nieuw plist aan te maken en dan zou die alles mee moeten pakken. En valt ook in de categorie baat het niet dan schaad het niet.
    (Een Back-up dien je altijd te hebben overigens)
  • Dit heb ik ook gehad na reparatie bij Apple wie weet bij jou ook het geval
    mijn Logic board was defect en na de reparatie geen geluid en een verkeerd serie nummer. zie hieronder het reparatie over zicht

    .ssue: Linker speaker doet het na reparatie van Logic board niet, hij is trager, en het serienummer van het systeem (geeft aan dat het een MacBook pro uit 2012 is) komt niet overeen met het origineel.
    Steps to Reproduce: Serienummer op de voet is dit juiste serienummer in conciërge, MRI is gedraaid maar op het andere serienummer.
    Cosmetic Condition: Als nieuw
    Proposed Resolution: Wat is hier gebeurd..? Corrigeren van serienummer van het Logic board, speaker testen en eventueel vervangen. Even overleggen na onderzoek wat we kunnen aanbieden ter compensatie voor het ongemak, hierover bellen met de klant. Dit is ook met hem afgesproken. (Iom Martijn de la haye)
    Estimated Turn Around Time: We'll call you within 48 hours
    Mac OS Version: 10.9
    Hard Drive Size: -
    Memory Size: -
    iLife Version: Unknown

    wie weet is dit bij jou ook het geval succes.
  • KorKor
    July 2015 aangepast
    Heeft de tip van Marco geholpen?
    Zo niet, dan kun je in de Terminal het volgende ingeven om je serienummer te vinden:

    ioreg -l | grep IOPlatformSerialNumber
Log In of Registreer om te reageren.