De beveiliging van een PDF verwijderen met Voorvertoning

July 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik krijg het maar niet voor elkaar: de beveiliging van een PDF verwijderen m.b.v Voorvertoning.
Zoals al eerder aangegeven appletips.nl/os-x-het-wachtwoord-van-een-pdf-bestand-verwijderen/
Telkens krijg ik de vraag: Geef het eigenaarswachtwoord om exporteren van (naam PDF) mogelijk te maken.
Ik weet het wachtwoord van het PDF-je en ik weet het wachtwoord van mijn Mac. maar het werkt niet.


Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit is het wachtwoord van je pdf.

    Een andere maar omslachtige manier is je pdf afdrukken maar ipv dan om Druk af te klikken klik je links onder op PDF > Open pdf in Voorvertoning. Sla hierna je nieuw gemaakte pdf op, deze keer vraagt Voorvertoning het wachtwoord niet.
  • July 2015 aangepast
    Deze optie is helaas niet mogelijk.
    Er kan alleen gekozen worden uit:
    'Bewaar als PostScript'
    en
    'Wijzig menu'

    Dus helaas....

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat is heel vreemd, En als je het PostScript bestand dan opend? heb je dan meerdere opties?
  • Dan heb ik de optie 'bewaar als.....(naam) .ps
    En dat kan kan weer niet worden omgezet naar een PDF bestand..
  • July 2015 aangepast
    Volgens mij ben ik eruit:

    Waarom ik het PDF- bestandje niet zonder beveiliging kan opslaan met Voorvertoning?

    De afzender bepaalt dat.
    Degene die het bestand gemaakt heeft, heeft mij simpelweg geen rechten gegeven om het bestand zonder beveiliging op te slaan.

    https://www.dropbox.com/s/yetecpqtezaqe4w/Schermafbeelding 2015-07-20 om 00.38.28.png?dl=0

    Dus ik moet in dit geval het wachtwoord vragen aan mijn werkgever......

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.