Hoe kan je meerdere Foto's bibliotheken samenvoegen?

July 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Bij de overgang van iPhoto naar Foto's heb ik in eerste instantie mijn Foto's bibliotheek op mijn Time Capsule gezet. Bij iPhoto gaf dit nooit problemen maar met Foto's werkt dit veel minder goed. (steeds de melding dat Foto's die bibliotheek niet kan vinden, fotodeling via iCloud werkt niet, etc.)

Kortom; ik moest dit terugdraaien. Het verplaatsen van mijn Foto's bibliotheek naar mijn Macbook Air lukte slechts gedeeltelijk. (geen idee waarom, ruimte zat) Waardoor ik nu 2 Foto's bibliotheken heb wat verre van ideaal is. Graag wil ik deze 2 bibliotheken samenvoegen, maar hoe doe ik dat?!

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties / tips. Thanks all.

Reacties

  • April 2015 aangepast
    Ik heb veel verschillende foto bibliotheken en wil ze verminderen door ze samen te voegen hoe doe je dat.
    Hoe geef je ze een nieuwe naam
  • WesleyWesley    Beheerder
    Je zal dan helaas ze toch handmatig moeten samenvoegen.
  • Jammer, maar een nieuwe naam ??
  • Foto's starten met ingedrukte Option (Alt) toets. Je krijgt dan een venster om tussen bibliotheken te kiezen of een nieuwe te maken. Bibliotheken samenvoegen kost dan wel wat tijd, eerst alle foto's uit alle bibliotheken exporteren, dan terug importeren in een of meerdere nieuw aangemaakte.
  • Als je het niet handmatig wilt doen; er bestaan programma's die je kunnen helpen.
    http://www.fatcatsoftware.com/iplm/
  • Foto's starten met ingedrukte Option (Alt) toets. Je krijgt dan een venster om tussen bibliotheken te kiezen of een nieuwe te maken. Bibliotheken samenvoegen kost dan wel wat tijd, eerst alle foto's uit alle bibliotheken exporteren, dan terug importeren in een of meerdere nieuw aangemaakte.
    Tik ook eens "bibliotheken" in de zoekbalk in en je krijgt nog een aantal tips te zien.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Top, thanks! Ga het het proberen.
  • Gelukt! Het kostte me weliswaar een dag om plusminus 30.000 foto's te exporteren en vervolgens weer te importeren maar het was het waard.
  • Hoe kan ik meerdere biblits handmatig samenvoegen? Heb ik dan geen dubbele foto's?
  • Bedoel: meerdere biblio's!
Log In of Registreer om te reageren.