Time Machine backup op Qnap NAS duurt 15 uur?

July 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb een Qnap nas met daarop de app TimeMachine, en een Macbook die alleen via wifi met internet verbonden kan worden.
Timemachine is nu bezig een backup te maken van mijn Macbook (totaal ongeveer 25gb) Maar geeft aan hier 15 uur over te doen. Als dit en ook het terugzetten 15 uur duurt zie ik niet de meerwaarde.
Of doe ik iets verkeert, heeft iemand anders ervaring met een soortgelijke combinatie als ik?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    July 2015 aangepast
    Een belangrijke factor is de snelheid, of de traagheid, van het draadloze netwerk. Op 2.4 GHz is er meestal veel interferentie wat resulteert in een trage overdracht. Op 5 GHz werkt dat veel beter en sneller.

    Met een Qnap NAS heb ik geen ervaring. Wel met een Time Capsule. Twee MacBook Pro maken hier op 5GHz Time Machine backups en dat gaat toch redelijk snel.

  • Als je de eerste keer een Time Machine backup maakt is het aan te raden om dat via ethernet te doen ipv Wifi.
    https://support.apple.com/nl-nl/HT204651

    Aan de andere kant, als je de de boel 'savonds aanzet en lekker gaat maffen, is het een dag later ook gepiept. :-)
Log In of Registreer om te reageren.