Hoe krijg je de (gewiste) Foto's app terug?

July 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Leuk, je fotobibliotheek in zijn geheel naar de iCloud. Ik had 88Gb weg te zetten, dus een abo van 200Gb gekocht.
Uploaden duurt natuurlijk "even", maar dat was ingecalculeerd.
Waar ik niet op gerekend had, was dat binnen no time mijn iPhone en iPad volliepen. Snapte ik even niet, totdat ik in de gaten kreeg, dat elke foto die je in de cloud bekijkt wordt gedownload. Ik heb hoge resolutie-bestanden "naar boven" gestuurd, dus denk ik dat daardoor het kijken naar foto's op iPhone/iPad snel je device vult.
Het zal wel aan mij liggen, maar dáár had ik niet op gerekend. Rigoreus die hele iCloud-handel weer weggegooid. De app Foto's bleef raar doen, dus ook maar gelijk de nek omgedraaid; ik behoorde toch al tot de groep mensen die dit programma ABSOLUUT GEEN verbetering vonden t.o.v. iPhotos. Maar ja, alles is bij Apple gericht op de cloud-functionaliteit.....
Voor mij dus even niet.
Toch de vraag: hoe krijg ik de meest recente versie van de foto's app terug?

Reacties

  • Je maakt gelukkig regelmatig backups. Je zou de zaken vanuit een recente backup kunnen terugzetten.
  • timoshatimosha    Moderator
    Toch de vraag: hoe krijg ik de meest recente versie van de foto's app terug?
    Door de Foto's app terug te zetten uit een Time Machine backup;
    of
    Door OS X 10.10.4 opnieuw te installeren met de full installer uit de Mac App Store;
  • Met de eerste tip zou het lukken, dacht ik. Helaas. Als ik een versie van de foto-app van 9 april terugzet, komt er een melding, dat die niet werkt onder de huidige OSx-versie (10.10.4).
    De tweede tip zou het dan doen. Ik heb OSX 10.10.4 gedownload en geïnstalleerd: geen verschil, de foto-app doet het niet.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan leg eens uit hoe je de Foto's app de nek hebt omgedraaid. Het lijkt er sterk op dat je meer dan de Foto's application bundle de nek hebt omgedraaid.
  • Oeps! Dat zou kunnen. Ik heb hier namelijk Clean My Mac 3 voor gebruikt!
    En nu?
  • July 2015 aangepast
    Wat ik niet zo goed begrijp is het verschil tussen deze procedure en die bij iMatch. Vanmiddag mijn gehele persoonlijke muziek-bibliotheek de cloud ingezet, fantástisch! Luisteren? Gewoon streamen, niks downloaden, dus geen iPad/iPhone die volloopt! Wat is nu het verschil met de fotobibliotheek? Of heb ik té paniekerig gereageerd, en kun je foto's ook "streamen"? Hopelijk gaat iemand mij uitleggen hoe het nu echt zit, want ik zou graag die 200Gb cloudruimte gebruiken voor mijn foto's (= 88Gb).
  • @Timosha: ik hoop nog steeds, dat een van de moderatoren mij uitlegt, wat er nu exact op/met mijn iPad (16Gb) gebeurt, wanneer ik mijn fotoverzameling van bijna 90Gb upload. Kan ik daarna nog iets met mijn iPad , of staat die tot de laatste byte vol?
  • timoshatimosha    Moderator
    @Huubke

    Ik ben wel moderator maar gebruik iCloud Foto Bibliotheek niet en heb daar dus ook geen ervaring mee. Niet in iOS en niet in OS X.
  • OK, helder, dank je wel voor je reactie. Iemand anders in de groep van moderatoren dan?
Log In of Registreer om te reageren.