Muziek via iCloud Drive op de iPhone en iPad?

July 2015 aangepast in iCloud
ik heb diverse muziek op de iclouddrive gezet via de macbook pro nu kan ik die niet benaderen vanaf de iPhone of ipad.
via de muziek app.
Wat heb er dan aan als ik muziek wil draaien die op in de cloud staat?
Je kunt via de browser op de iPhone niet via iCloud.com net zoals op de macbook in de jou cloud komen,of doe ik iets verkeerd?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    July 2015 aangepast
    iCloud Drive werkt (nog) niet zoals bijvoorbeeld DropBox. In iOS 9 Beta is er ondertussen wel een iCloud Drive app. Of je daar ook muziek mee kunt afspelen betwijfel ik.
  • Je moet ze uploaden via iTunes en dan zijn ze wel te benaderen. Het belachelijke s alleen dat het via Apple music gaat en het een betaaldienst is. Dus om je eigen muziek te mogen beluisteren moet je straks gaan betalen en is ook nog eens in crappy gecomprimeerde kwaliteit.


    Verzonden vanaf mijn iPod met behulp van Tapatalk
  • timoshatimosha    Moderator
    July 2015 aangepast
    @oester56

    Ik heb het even geprobeerd en het kan dus wel:

    1) Een directory "Test Deuntje" aangemaakt in iCloud Drive op een MacBook Pro;
    2) Een MP3 deuntje in de directory "Test Deuntje" gezet;
    3) Op een iPhone met iOS 9 Beta 3 iCloud Drive geactiveerd;
    4) De directory "Test Deuntje" verschijnt op de iPhone;
    5) Het deuntje verschijnt met artwork;
    6) Het deuntje laat zich afspelen direct vanuit de directory "Test Deuntje" in iCloud Drive;
  • July 2015 aangepast
    Sorry, Frank1964, wat dat betalen betreft heb je wellicht een punt. Aan de andere kant: voor die luizige 2 euro per maand kan ik OVERAL waar een internetverbinding is, luisteren naar MIJN MUZIEK!!
    Wat betreft die "crappy gecomprimeerde kwaliteit" kan ik alleen maar zeggen, dat ik de geluidskwaliteit gewoon goed vind. Maar ja, in computerland gebeuren nu eenmaal rare dingen, dus het kan inderdáád zo zijn, dat jij een slechte kwaliteit ervaart. Waar het aan ligt? Schiet mij maar lek!
  • Bijlage is helaas niet te zien in tapatalk. En waarom sorry Huubke? IK ga nog geen cent betalen aan muziek die ik al een keer gekocht heb en IK. vind het crappy kwaliteit. Luister maar eens naar een FLAC of ALAC bestand op een goede geluidsset of hoofdtelefoon. Dan weet je waar ik het over heb. En dan zijn dit ook zelfs nog compressie bestanden.


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
  • timoshatimosha    Moderator
    July 2015 aangepast
    @Frank1964

    Ik begrijp uit andere discussies dat je niet gelukkig bent met Apple Music. Probeer toch om "on topic" te blijven aub. In dit topic gaat het over muziek in iCloud Drive.
  • Begrijp ik het goed dat er voor iOS 9 een speciale iCloud drive app komt en dat die net als dropbox native de muziek kan spelen. Ik vroeg mij net als de topic starter ook al af hoe je op een iOS apparaat bij je iCloud drive bestanden moest komen.


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Log In of Registreer om te reageren.