Apple Music en eigen muziek uploaden?

October 2015 aangepast in Apple Music
Sinds thuis deling niet meer werkt heb ik een deel van mij bibliotheek geupload naar iCloud met itunes om toch ook THUIS binnen mij eigen netwerk op de ipod te kunnen luisteren naar mijn muziek. Die muziek is op de Mac allemaal lossless. Met thuisdeling werd dan ook netjes de lossless versie afgespeeld. Volgens mij is dat nu met Apple music niet want het klinkt lang zo goed niet. Volgens mij is alles nu gecomprimeerd. Lekker dus als je zelf al jet mogelijke doet om je muziek zo goed mogelijk te rippen en Apple er wel weer even voor zorgt dat de kwaliteit om zeep gaat. Zelfs op de iPod met goede in-ears is het verschil te horen tussen het originele bestand en het bestand via Apple music. Dat wordt dus weer wekelijks de iPod vol gooien met muziek van de Mac. Leve de vooruitgang. ! Overigens is NERGENS te vinden naar welke lossy compressie wordt opgeslagen en geluisterd wordt in Apple Music.

Reacties

  • Gewoon crap dus en geen mogelijkheid tot lossless :-(
  • Blijft toch jammer dat ze een player hebben die wel lossless kan afspelen, maar dat dan lossless gestreamd wordt eventueel met een duurder abonnement. Het heeft echt een meerwaarde. Ik ben al maanden lid van Qobuz streaming en dat klinkt werkelijk perfect.


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
  • Frank, misschien is Vox plus Loop meer iets voor jou.
    http://coppertino.com/loop-for-vox
  • July 2015 aangepast
    Ik gebruik nu de software van mijn Squeezebox Pieterr. Samen met de iPeng app. levert dit wel het gewenste resultaat op. Ik hoef het namelijk niet in the cloud te hebben, ik wil alleen anaf een iTunes server af kunnen spelen binnen mijn eigen netwerk op iOS apparaten.

    Helaas kan ik hier geen screenshot plaatsen, maar ik heb een Apple Lossless bestand geupload en krijg het op een andere pc als AAC 256kbps terug, dat is toch niet meer van deze tijd en waardeloos, en je moet er ook nog eens voor betalen !
Log In of Registreer om te reageren.