Time Machine blijft hangen in reservekopie voorbereiden

Ik heb al enige tijd (paar maanden) geen reservekopie gemaakt en met de nadere vakantie en de wens mijn MacBook mee te nemen dacht ik dat het weer eens slim zou zijn. :)

Nu blijft echter Time Machine hangen op reservekopie voorbereiden. Volgens diverse sites simpel op te lossen door te stoppen en opnieuw te beginnen of het verwijderen van InProgress-file en op nieuwe te starten, maar geen van beide heeft bij mij gewenste resultaat.
Wie doet er een gooi ?

gr
RCA

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Weet je heel zeker dat Time Machine blijft hangen tijdens het voorbereiden? Indien ja, hoe heb je dat vastgesteld?

    Als je lange tijd geen TM backups gemaakt hebt dan kan het zijn dat er heel wat lokale snapshots moeten verwerkt worden. En dat kan even duren.
  • Ah, misschien ben ik te ongeduldig dan. Kan ik ergens zien of hij wel bezig is ? Of is het simpelweg afwachten ?

    Ik zie nu overigens toevallig dat het lampje op mijn externe harde schijf uit is gegaan...
  • timoshatimosha    Moderator
    Je kan in Activity Monitor en de Console zien of het TM proces nog bezig is.
  • Heb schermprintje van Console bijgevoegd.
    Ben een leek, maar dit lijkt me niet okay toch ?

    Externe schijf ging net weer uit en aan...
  • Hij doet het ! Beetje staren naar de terugkerende Errors en mapje opzoeken en niks verder mee doen heeft geholpen ! :P (Blijkbaar toch gewoon ongeduld ?)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.