Externe harde schijf werkt niet meer

June 2015 aangepast in Hardware problemen
Ik heb een Mac Mini van medio 2009 met Yosemite erop geïnstalleerd en een externe Iomega harde schijf van 2 TB.
Nu moest onlangs deze externe harde schijf noodgedwongen tijdelijk even worden gekoppeld aan een Macbook van een goede vriend waar geen Yosemite op stond, maar een oudere versie van het besturingssysteem om een groot bestand naar die Macbook te kopiëren, meer is er niet mee gebeurd. Mijn externe harde schijf is meteen daarna weer terug gekoppeld aan mijn eigen Mac Mini, maar sinds die tijd start de externe harde schijf niet meer op en komt dus ook niet meer op mijn bureaublad. Kan het zijn dat er toch iets mis is gegaan doordat mijn harde schijf even aan een Mac met een ander besturingssysteem heeft gehangen of is er iets anders mis? En hoe kan ik nu weer bij mijn back-ups op mijn 2 TB harde schijf?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De oorzaak dat de harde schijf zou crashen door een computer met ander OS is dit zeker niet. Heb je de harde schijf op een correcte manier verwijderd en uitgeschakeld (ik vermoed dat het één is met netsnoer)?

    Kan je eens kijken via het programma Schijfhulpprogramma of je daar de schijf kan terug vinden?

    Een laatste gedachte: probeer eens een andere kabel(zelfde type) tussen schijf en computer. De kabel kan een knik gekregen hebben. Idem voor de voedingskabel als die er is.
Log In of Registreer om te reageren.