E-mail alleen op iPhone verwijderen niet op Mac?

June 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Hallo beste mensen
mijn vraag:ik wil e-mail verwijderen op mijn i-phone maar het op mijn mac en macbook laten staan.als ik nu mijn e-mail van de i phone verwijder gaat het van de mac's ook af en dat is niet de bedoeling.ik gebruik een i map acount.
als jullie een oplossing weten hoor ik dat graag.
groetjes piet

Reacties

  • Dat is nu juist het handige van IMAP, dat je je mail vanaf meerdere apparaten (computers, iPhone e.d.) kunt beheren.

    Waarom zou je de mails alleen weg willen gooien van de iPhone? Er wordt sowieso maar een beperkt aantal van al je mails opgeslagen op de iPhone. Veel ruimte ga je niet terugwinnen door je mails alleen weg te gooien op je iPhone.
  • Hallo pieter.

    Het idee was inderdaad ruimte besparen op de Iphone
  • Hallo,
    Ik heb voor mijn belangrijkste mail adres gekozen voor imap account op de iphone en de ipad en dat werkt zoals je zegt, 'gelezen' of 'verwijderd' op de iphone is dit ook op de ipad, of omgekeerd.
    Datzelfde mail adres is als pop account ingesteld op de macs(bureau) en daar blijft het 'ongelezen' tot ik het als gelezen markeer of verwijder of verplaats.
    Als je een mail eerst opent op de mac(met pop) dan blijft hij nog ongelezen op alle andere devices, dus daar heb je nog enkele keren plezier aan.
    Het is zo wel omslachtig en tamelijk veel werk maar ik ben tamelijk zeker van geen mails te vergeten die ik overdag opvang op de iphone maar pas wil verwerken op het bureau.
  • Goeie tip JMR hartelijk dank.
Log In of Registreer om te reageren.