iCloud en iTunes Store met verschillende Apple ID's..?

Hey hoi allen!

Ik heb een vraagje.

Is het raadzaam om twee verschillende Apple ID's te nemen? Eentje voor iCloud en eentje voor de iTunes / App Store? Bijvoorbeeld voor de veiligheid? Of raadt Apple het af?

Heeft het voordelen/nadelen?

Ik hoor het graag!

M.v.g.

HMNL

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    June 2015 aangepast
    @HooijmansNL

    Mijn vrouw en ik hebben gemeenschappelijke Apple ID's voor de App Stores (B, D, F, USA en NL) en de Mac App Store.

    Voor iCloud hebben wij elk een eigen iCloud Apple ID (@mac.com en @me.com). Moeder de vrouw is niet geïnteresseerd aan mijn mail, berichten, contacten, notities, enz. en ik niet aan die van haar.

    Ergo, soms is het handiger om aparte Apple ID's te hebben voor de App Store en iCloud. En als je gebruik maakt van meerdere App Stores heb je sowieso aparte Apple ID's nodig.
  • Oké, dus het is toch misschien handiger.
    Bedankt voor de tip, T! :P
    Ik denk dat ik maar twee aparte Apple ID's neem. Een voor iCloud, een @icloud.com ID, en een voor de App/iTunes Store, mijn normale.
  • timoshatimosha    Moderator
    June 2015 aangepast
    Met een @icloud.com iCloud Apple ID kan je dan ook iCloud Mail gebruiken en Notities synchroniseren tussen verschillende apparaten. Notities is nog steeds onderdeel van iCloud (vroeger MobileMe) mail. Ook nog in iOS 9 Beta en OS X 10.11 Beta.
  • Ja, weet ik.
    Mijn mail, notities, contacten, agenda en herinneringen (en alle andere iCloud gerelateerde dingen) zijn belangrijk voor mij. En als dat met een apart Apple ID kan, dan is het ideaal.

    Maar wat is dan je 'echte' Apple ID? Je App Store ID, of je iCloud ID?
  • timoshatimosha    Moderator
    June 2015 aangepast
    Mijn iCloud Apple ID is een oud (sinds het jaar 2000) @mac.com adres. Ondertussen heb ik op dat @mac.com een MobileMe alias (@me.com) en een iCloud alias (@icloud.com) van Apple gekregen. Het iCloud Apple ID gebruik ik voor alle iCloud diensten, dus ook voor mail.

    De Apple ID's voor de verschillende App Stores zijn mail adressen van een ISP die voor niets anders gebruikt worden. Bijvoorbeeld: appstorebelgie@provider.be, appstoreduitsland@provider.be, appstorefrankrijk@provider.be, enz..

    Aangezien ik veel meer gebruik maak van iCloud dan van de App Stores is het iCloud Apple ID het belangrijkste Apple ID.
  • Ik moet je bedanken Timosha! Heb het nu ook zo geregeld, alle iCloud gerelateerde dingen met een @iCloud.com mail en de rest met m'n 'oude'.
    Thx! :D
  • timoshatimosha    Moderator
    Zonder dank Maurice ;-)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.