Rechthoekig venster verwijderen op iPhone

Door een onbekende handeling activeer ik soms dit venster op de iphone6 en ik vind geen aanwijzingen waartoe dit dient of hoe ik het kan verwijderen.(verwijderen lukt wel als ik heropstart maar dat is waarschijnlijk de bedoeling niet).
Je kunt dit venstertje verslepen over het volledige scherm.
Iemand een tip?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Settings - General - Accesibility - Assistive Touch = Off
  • JMRJMR
    June 2015 aangepast
    Die staat uit en dat is een veel kleiner blokje...?
    Dit kadertje is gewoon doorzichtig en verplaatsbaar, geen andere functie gevonden zover.
  • timoshatimosha    Moderator
    Oeps ja. Kijk eens naar Voice Over en zet dat uit.
  • JMRJMR
    June 2015 aangepast
    Voice Over aangezet met Siri, maar dat is het ook niet, dit maakt een klein kadertje rond de app die je wenst te gebruiken, wel een leuke tool, ik blijf verder zoeken.
    Dit kreng is groter(altijd dezelfde grootte) en verplaatsbaar door het 'handvatje te verslepen, het kan niet buiten het scherm gesleept worden.
    Het kan volgens mij enkel geactiveerd worden door een opeenvolgende combinatie van de externe knoppen vd iPhone.
    Dank u voor het meedenken.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Zou het kunnen dat dit word ge(de)activeerd door 3x thuisknop?
  • 3x Home geeft geen resultaat, het 'kadertje' blijft ook op het scherm aanwezig bij elke app die geopend wordt.
  • timoshatimosha    Moderator
    Switch Control? Settings > General > Accessibility > Switch Control = OFF
  • Onder Toegankelijkheid staat alles nog standaard uit, enkel zoomen en 'Bereikbaarheid??' staat aan.
    Schakelbediening en Activeringsknop staan uit.
    Alle instellingen genoteerd en de iPhone herstart.
    Kadertje is weg en de instellingen blijven identiek.
    ps: geen jailbreak of zoiets.

  • De recente post 'vergroot iPhone 4s scherm' heeft het licht laten branden door de link van Timosha.
    Dubbel tikken met 1 vinger vergroot uw scherm volledig uit.
    Dubbel tikken met 3 vingers maakt of verwijdert deze kader in het scherm en geeft een subtiele vergroting in deze kader bij bepaalde apps (zoals bij kaarten, zodat de straatnamen duidelijker leesbaar zijn zonder uitvergroting, ook al gecheckt bij iBooks).
    De functie 'zoomen' moet in Toegankelijkheid wel aangezet worden.



Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.