Berichtencentrum doet het niet (meer)

Op mijn Macbook zie ik (zoals het hoort) het icoontje van het berichtencentrum. Echter, als ik daarop klik gebeurt er dus helemaal niets !
Bij instellingen staat het gewoon aangevinkt dat ik het berichtencentrum ook kan openen door een toets-combinatie, maar ook die doet het dus niet !
Ik heb dus geen idee hoe dit komt ( het is al heel lang zo, het heeft ooit wel gewoon gewerkt, maar ik maak er nu pas werk van om het het weer goed te krijgen).
Hetzelfde heb ik ook op mijn Mac, met het verschil dat ik daar ook het icoontje mis wat rechts-boven in de taakbalk hoor te staan. Het lijkt me dat er ergens diep in de systeem-instellingen iets is verandert, maar dat is maar een aanname.

Hoor graag wat ik hier aan kan doen.
Mirko Hannema,
Julianadorp.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Welke versie van Macbook en Mac heb je? En welke versie van OSX heb je staan op beide computers?

    Je kan alvast eens proberen om via het programma Activiteitenweergave het proces Berichtencentrum forceer stop uit te voeren.

    Als je niet weet waar je dit moet vinden kan je via het programma Terminal de volgende regel uit te voeren
    killall NotificationCenter
  • Hi:
    Dank voor je snelle reactie.

    op Macbook (MacBook Pro (Retina, medio 2012)) draai ik Yosemite 10.10.3
    Mijn mac (27" late 2012) draait (nog) Mountain Lion OS X 10.9.5 (13F1077)

    Net op beide gekeken, en op geen van 2 kan ik berichtencentrum ' forceer stop ' doen, want daar is het niet te zien.

    Op mijn Mac & Macbook net via terminal "Killall Notification Center" gedaan, maar op beide kreeg ik de reply : No matching process beloning to you were found.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.