Niet kunnen inloggen met eID-lezer?

June 2015 aangepast in Hardware problemen
Met mijn eID-lezer (ACR38U) kan ik niet inloggen op eid.belgium (of een andere site waar je met je paspoort zou moeten kunnen inloggen)
Met het programma eid viewer kan ik wel mijn gegevens lezen op mijn paspoort.
Maar zou ook graag kunnen aanmelden op de sites van de overheid met mijn paspoort ipv met een token.

Ik werk met een Imac OS X Yosemite versie 10.10.3

Als je in deze eID-viewer naar certificaten gaat staat onderaan bij betrouwbaarheid : Niet verkrijgbaar (gelieve uw proxy-instellingen na te kijken)

Weet er iemand wat ik kan doen om de eID - lezer toch te laten werken?
En wat bedoelen ze met proxy-instellingen?
Ik ben hier een leek in.

Alvast bedankt

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik zie online dat je de software middleware zou moeten eens verwijderen en opnieuw moet instaleren. Verder zal deze software wel moeten werken zonder dat je uw proxy zou moeten aanpassen. Er zal via de instellingen van de software wel ergens opties zijn om proxy instellingen te veranderen. Als dit niet zou werken zou ik aanraden contact op te nemen met de dienst van eid.
  • Beste Quinten,

    Waar kan ik de software "middleware" vinden?
    en onder welke naam zou dit te vinden zijn?

    Alvast bedankt
  • QuintenQuinten    Moderator
    De link stond al in mijn vorige reactie maar hier is hij nu eens voluit:
    http://faq.eid.belgium.be/nl/errors.html#log_pcsd

    Commando lijnen kan je uitvoeren via het programma Terminal op je computer.
    Let op dat je zeker geen fouten typt, je OS kan hierdoor eventueel falen.

    Een stappenplan installatie vanaf 0:
    http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruiken/hulp_nodig_/problemen_met_de_installatie/
  • June 2015 aangepast