iPhone 6 schakelt zichzelf uit.

June 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Regeltig schakelt mijn iPhone 6 zichzelf volledig uit. Ik moet mij dan weer aanmelden d.m.v. cijfercode en niet via vingerafdruk. Meestal gebeurt het tijdens het opladen. Heeft iemand een idee waar ik het probleem zoeken moet?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Kijk na in de Diagnostics of daar crash reports staan die verwijzen naar een Kernel Panic.
  • Goedemiddag Timosha, ik las die opmerking ook elders op een forum. Maar heb kennelijk even en black-out, want ik kan die diagnostics niet vinden.
  • timoshatimosha    Moderator
    Settings -> Privacy -> Diagnostics & Usage -> Diagnostics & Usage Data
  • Alhoewel ik te veel leek ben zie ik wel een lijst met veel nummers eindigend op, denk ik datumgegevens en het woordje panic... Als ik zo'n nummer aanklik kom ik in een soort loglist, waarin het woord Kernel wel voorkomt.
  • timoshatimosha    Moderator
    Synchroniseer de iPhone met iTunes. Alle crash reports komen dan in de OS X console (zie bijlage). Kernel Panics moeten onderzocht worden want die kunnen op serieuze hardware-problemen wijzen.

  • Waar vind ik de console?
  • timoshatimosha    Moderator
    Op de Mac in Applications -> Utilities:

  • Gevonden, en nu? De iPhone valt volgens mij nog onder de garantie. Morgen Apple maar bellen, of niet?
  • Bij crahreport>Mobile device staat geen logbestand vermeld. De ruimte is maagdelijk wit!
  • timoshatimosha    Moderator
    Heb je de iPhone ook met iTunes gesynchroniseerd?
  • Sorry voor trage reactie. Even gegeten. Ja de iPhones is met iTunes gesynct en er is een reservekopie op de Mac gezet. Ook daarna geen logbestanden bij Crashreporter.
  • timoshatimosha    Moderator
    Er klopt daar iets niet. Bij elke iTunes synchronisatie worden de crash reports overgezet.

    Hoe dan ook: Kernel Panics zijn serieuze fouten. Op elke iPhone 6 is nog fabrieksgarantie. Bel met Apple en leg het probleem uit. De Apple Genius kan de crash reports ook van op afstand uitlezen.
  • En alsof toeval niet bestaat: De iPhone lag nog aan de kabel na de sync met iTunes. De accu laadde dus op en ineens trilt de iPhone en ik zie dat de 100% accu bereikt is. Maar ook nu moest ik mij met de cijfercode aanmelden, en niet met de vingerafdruk. Voor de zekerheid nog een keer gesynct en nu staat er wel een "low battereryLog" met onderstaande inhoud, hier wordt een spanning gegeven van 2851 mV.

    Incident Identifier: F1D56180-92C9-41E6-968E-A3490AC8E5F3
    CrashReporter Key: 08ce1476f3541f77717f0dc55d5e25d78e64b92e
    Date: 1969-12-31 16:00:31 -0800
    OS Version: iPhone OS 6.1.3 (10B329)

    powerd: com.apple.powermanagement.enableIdle PreventUserIdleSystemSleep == 255, held for 00:00:06
    OTACrashCopier: com.apple.OTACrashCopier.PowerAssertion NoIdleSleepAssertion == 255, held for 00:00:04

    Hardware Model: N88AP
    Awake Time: 00:00:00 (0)
    Standby Time: 00:00:00 (0)
    Partial Charge: 0
    Capacity: 0
    Voltage: 2651 mV

    Maar ik weet zeker dat de batterij nooit onder de 50% komt, en ik heb nooit last van "te weinig energie". Kan het kwaad als ik het negeer, of adviseer je toch maar aanspraak op de garantie te doen? Gr, Jos
  • timoshatimosha    Moderator
    June 2015 aangepast
    De nominale spanning van de Lithium-Polymer cel is 3.7 V (3700 mV). De celspanning mag nooit onder de 3.0 V (3000 mV) vallen. Dat is schadelijk voor de accu. Ik zou dat in ieder geval niet negeren.
  • Bedankt Timosha, ik ga morgen Apple bellen. Weet jij of bijvoorbeeld Amac voor Apple onder garantie repareert? Of moet ik naar een echte store?
  • timoshatimosha    Moderator
    Amac ken ik niet. Tijdens het eerste garantiejaar is het beter om direct Apple te contacteren. Dat kan ook via de website van Apple.
  • Even een feed-back. Ik heb Apple gesproken en de iPhone hersteld en als "nieuwe iPhone"geconfigureerd". Een paar dagen uitproberen en indien het probleem zich opnieuw voordoet gaan we met de iPhone naar een Apple Store. Daar repareert men het toestel of ik krijg een nieuwe. Afwachten dus. Timosha, bedankt voor de hulp, en wat mij betreft kan er een slotje op. Of heb je liever dat ik nog een keer een feed-back geef?
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik laat de discussie nog open dan kan je later nog feedback geven.
  • June 2015 aangepast
    Oké
  • QuintenQuinten    Moderator
    June 2015 aangepast
    Hallo,

    Heb dit enkele dagen geleden ook gehad, probleem was bij mij Snapchat. De nieuwe filters (die rekening houden met de baterijstatus) geven problemen.

    Wat kan je doen: app openen en home power inhouden voor een reset. Of je iOS opnieuw installeren. Dat laatste hielp bij mij.
  • De iPhone crashte vorige week vrijdag spontaan en pogingen om het toestel opnieuw te installeren mislukten, met diverse foutmeldingen. (9-18-4005-2006). Inmiddels heb ik via de garantieregeling een nieuw toestel van Apple ontvangen. Tomosha, je had dus gelijk toen je voorspelde dat het probleem groter was dan dat het leek te zijn. Bedankt en er kan nu echt een slotje op.
  • timoshatimosha    Moderator
    Het gevraagde slotje. ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.