Agenda loopt vast sinds installatie Mavericks….

Sinds ik Mavericks heb geïnstalleerd werkt mijn agenda niet meer. Bij het opstarten krijg ik een bewegend voortgangsbalkje boven in beeld met de tekst “agenda’s naar severaccount verplaatsen”. Het balkje blijft in beeld maar er gebeurt verder niets. De menu’s bovenin zijn niet te gebruiken en de app werkt verder niet. De enige manier op de Agenda te stoppen is het programma geforceerd te stoppen.

Als ik Google naar dit probleem is er iemand met het advies om de Mac te herstarten met de options-toets ingedrukt. Vervolgens met het schijfhulpprogramma de Mac HD herstellen en daarna de schijfbevoegdheden herstellen. Daarna de Mac weer herstarten met de toetsen Options+command+P+R ingedrukt houden. De Mac start vervolgens 3x opnieuw op en dan zou het probleem verholpen moeten zijn.

In mijn geval is er na het volgen van deze stappen niets veranderd aan de situatie. De agenda app is nog steeds onbruikbaar.

Kent iemand dit probleem en hoe kan ik het oplossen?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Gebruik je iCloud voor jouw agenda of andere diensten?

    In het geval van iCloud is het misschien aan te raden om bij  ▸ Systeemvoorkeuren ▸ iCloud hier de Agenda optie uit te schakelen, selecteer hier de optie 'verwijder van Mac'. Start hierna de agenda app eens op, vertoont hij dan nog problemen?
  • Super! Dit werkte bij mij! Zat met hetzelfde probleem. Mijn agenda was daarna wel 'leeg', maar na het heropstarten heb ik agenda in iCloud weer aangevinkt en alles synchroniseerde netjes en heel snel... :-)
  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2013 aangepast
    Inderdaad dat was de volgende stap mie. Gelukkig dat het probleem nu is opgelost. Nu even afwachten of het bij Wim ook werkt.
  • Helaas is hiermee mijn probleem niet opgelost. Ik heb zowel mijn iCloud agenda als mijn Google agenda bij mijn internetaccount uitgevinkt. Maar helaas bij het opstarten van de agenda nog steeds alleen maar de bewegende voortgangsbalk en verder niets. Ook heb ik al geprobeerd om eerst de agenda uit mijn Dock te verwijderen en vervolgens de agenda te starten vanuit de programmamap met de shift-toets ingedrukt. Helaas ook zonder resultaat.

    We zoeken verder…………

    Toch bedankt voor de moeite Wesley!
  • Ik heb na het uitvinken van agenda in iCloud wel mijn macbook uitgezet en herstart en daarna agenda weer aangevinkt. Misschien is dit wel van belang...
    Succes Wim...
  • Het is gelukt! Ik heb het volgende gedaan:

    1. Force quit iCal and Reminders.

    2. On your computer, unlink Calendars and Reminders from iCloud:
    > System Preferences > iCloud > Uncheck Calendars AND Reminders
    (I did this because my Reminders uses my Calenders; I set deadlines for reminders, etc. Also, because my reminders weren't syncing with my iCloud as they should.)

    3. It'll ask if you want to delete the calendar and reminder events from your computer. Say yes because you should already have the most up-to-date copy on your iCloud.

    4. Open iCal. It should no longer display the "moving calendars to server account" message.

    5. Add your iCloud account to iCal.
    > Calendar > Add Account... > iCloud > Sign in with Apple ID and PW

    6. Give it a minute to update. You should see all your iCloud calendar events with no error message.

    7. Quit iCal. Open Reminders.

    8. Add your iCloud account to Reminders.
    > Reminders > Add Account... > iCloud > Sign in with Apple ID and PW

    9. Test the two programs by adding test events and reminders to see if they show up on your iPhone and your iMac.


    Eigenlijk dezelfde oplossing die Wesley aandroeg, alleen moest ook nog de herinneringen worden uitgevinkt in de Systeemvoorkeuren. Daar bleef de Agenda blijkbaar nog op hangen.

    Het was even zoeken, maar uiteindelijk heeft het iets opgeleverd.

    Wellicht dat anderen met ditzelfde probleem hier iets aan hebben……

    Succes!
  • Dit is top!! Dankjewel, mijn probleem is hierdoor opgelost :)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.