Toegangscode verlopen?

Ik kreeg vandaag zowel op mijn iPhone (6 met ios 8.3) als op mijn iPad (Air2 met ios 8.3) de melding dat mijn toegangscode was verlopen. Ik moest een nieuwe code aanmaken om door te kunnen gaan. Heb ik nooit eerder gehad. Iemand een idee hoe dit wordt veroorzaakt?
Dank alvast!
Peter.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    De toegangscode (passcode) verloopt niet. Er zijn wel iCloud probleempjes vandaag.

    http://www.apple.com/support/systemstatus/
  • Als je op je iDevice je werkagenda of Exchange werkemail kan gebruiken, kan het zijn dat je werkgever (via MDM) je verplicht om eens in de zoveel tijd (bv 1x per half jaar) je toegangscode te wijzigen. Ik ken bedrijven die dat op die manier doen.
  • EDIT: Inderdaad zoals timosha aangaf waren er vanochtend problemen met iCloud.

    http://tweakers.net/nieuws/103214/gebruikers-melden-storing-op-icloud.html

    Gebruikers krijgen door de storing voortdurend de melding dat ze moeten inloggen, terwijl onder meer foto's, bestanden en mail via iCloud niet beschikbaar zijn.
  • Bedankt voor de reacties. Ik kreeg op beide apparaten een popup schermpje met de letterlijke tekst "Toegangscode verlopen". Ik moest vervolgens mij 'oude' code invoeren en daarna een nieuwe en deze bevestigen. Het vreemde is dat ik de oude code weer heb gekozen en dat gaf geen probleem. Daarna had ik op beide apparaten gewoon weer toegang. Weird.
    Hoe zou een iCloud probleem invloed kunnen hebben op het unlocken van je device? Of zie ik iets over het hoofd?
    Ik heb inderdaad wel via Exchange mijn werkemail en agenda op zowel mijn iPhone als iPad. Ik zal het bij mijn werk navragen, want dit is de eerste keer. Ze zijn wel recent overgestapt naar een nieuwe Exchange server. Wellicht is dat het.
    Als ik daar meer duidelijkheid over heb, koppel ik dat hier nog even terug.
  • Ik heb het nog even nagevraagd op mijn werk. Er waren meerdere collega's met hetzelfde issue. Bleek inderdaad een probleem met Exchange bij de ICT afdeling. Is inmiddels opgelost. Dank voor het meedenken!
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof dat het opgelost is. ;-)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.