Overvolle Mailbox (5,2 GB) leegmaken?

May 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
In mijn mailbox heb ik +/- 10 mailtjes staan, rest van de mailboxen zijn schoon. Toch geeft mijn IPad aan dat ik 5,2 GB aan mails heb staan. Ik weet niet hoe ik dat kan cleanen en ik moet toch echt capaciteit vrij maken. Kan iemand mij een suggestie doen hoe de mailbox te cleanen ? Bij voorbaat dank, Ed.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Geef nog even aan welke Mail provider je gebruikt. iCloud, Gmail, Hotmail? Iets anders? POP3 of IMAP4?
  • Mailprovider is KPN, Planet, verder rijkt mijn kennis niet (grijze golf, hè). POP3 komt me ook wel bekend voor, ik weet niet hoe ik dat moet vinden. Bedankt, Ed.
  • Mail van Mac gesynchroniseerd met iPad?

    Naar mijn weten is dat afhankelijk van de instellingen, kijk via Mail Mac (neem ik aan) bij Voorkeuren >> Account >> Postbusinstellingen.
    Staat er een vinkje bij:
    Bewaar concepten op de server.
    Bewaar verstuurde berichten op de server.
    Bewaar ongewenste reclame op de server.
    Bewaar verwijdewrde berichten op de server.
    Indien JA, verwijder al die vinkjes.
    Ga vervolgens inloggen via de Webmaildienst en opchonen .
  • Ik kan deze reeks voork/account/postb.inst. niet vinden op mijn IPad, ik zal de IPad eens koppelen aan mijn HP laptop waar Itunes op staat, kijken of ik daar die instellingen kan vinden (of verknal ik dan iets ?).
    Ter verhoging van de "feestvreugde", kan ik nu ook geen mails meer doorsturen naar een kennis, het keyboard hapert en staat vervolgens doodstil ! Het wordt er niet beter op. Ook de tekens vlaggetje/prullenbak/doorsturen/etc staan (rechts boven) heel erg vaag aangegeven !
    Bedankt voor alle hulp, Ed.
  • Mijn reactie zou u vanaf de Mac uitvoeren, of als u OS Windows gebruikt van de Windows pc en dan wel via de e-mailclient.

    Heeft u al geprobeerd om in te loggen via de Webmaildienst? En daar de Post-boxen opschonen.

    Maar nu zo te lezen lijkt het erop dat u problemen heeft met de iPad (hardware) ?
  • Ik heb via de webmail mijn postboxen opgeschoond, ik heb nod 12 mailtjes in de in-box, alles is leeg !
    Verrassing : mijn IPad geeft aan dat ik nog steeds 5,3 GB aan mail heb !!! Mijn HP laptop geeft aan dat ik 7 % van de e-mailruimte in beslag neem, terwijl mijn IPad aangeeft dat ik nog maar zo'n 800 Mb beschikbaar heb. Ik krijg het dus aardig benauwd en weet inderdaad niet meer wat te doen. Alle overige functies,behalve het doorsturen van mail, werkt weer goed (vraag niet waarom).
    Als er iemand is met nog een goede suggestie, dan gaarne.
    M.vr.gr. Ed.
  • Ga een (op de iPad) naar Instellingen >> Mail, Contacten, Agenda.
    Kijk bij dat account >> Synchr. e-mail >> zet op 1 dag.
    Vervolgens iPad uit en aanzetten.
    Helpt dat?

    Werkt dat niet: Zet dat account uit of Verwijder dat account en zet de iPad uit.
    iPad weer aanzetten en account weer aanmaken.


  • Beste RAI, ik heb alle suggesties uitgevoerd. Alléén bij het synchr. E-mail had ik het probleem dat het minimum aantal dagen "2 weken" is, dus niet 1dag.
    Ook het uitzetten en verwijderen/opnieuw aanmaken van mijn account hielp niet, wel kreeg ik plotseling al mijn mailtjes weer terug als ongelezen, maar dat was snel opgeruimd.
    Ik blijf dus 5,3 GB in mijn mailbox houden, ik blijf het proberen maar met al deze pogingen zie ik ook nooit enige verandering in die 5,3. Ik kan van alles weggooien, maar er gebeurt niets !
    Wie oh wie ? Anders zal ik toch naar een IPad-repairshop moeten gaan (brrrr).
    Groeten, Ed.
  • Bedoel je in plaats van je mailaccount misschien je iCloud account?
  • Beste Happypad , ik gebruik iCloud helemaal niet, dat gaat de grijze golf te ver.
    Groetjes, Ed.
  • June 2015 aangepast
    Beetje domme vraag, maar hoe maak je de grootte van een mailbox zichtbaar in iOS ?
    Ik kan dat nergens vinden

    Groet,
  • @ Theo,

    Instellingen >> Algemeen >> Opslag >> Beheer opslag >> Mail.
  • Sorry, kan mijn post niet wijzigen:

    Instellingen >> Algemeen >> Gebruik >> bij Opslag >> tap op Beheer opslag >> scroll naar Mail.
  • @ bergm463,

    Probeer het volgende:
    Sluit de iPad aan de HP laptop.
    Afhankelijk van de instellingen: iTunes start automatisch op, anders start iTunes op.
    Vervolgens synchroniseer via iTunes.
  • Beste Rai, ik heb IPad en PC gekoppeld en laten synchroniseren. Jammer, hoeveelheid mail is nog steeds 3,5 GB. Tevens krijg ik steeds te zien dat de download van iTunes niet goed is, Error 7 (Windows error 127). Het zegt mij niets, jou wel ?
    Alvast weer bedankt, groeten, Ed.
  • Ik heb op de iPad 1 GB aan mail opslag. Alle accounts verwijderen heeft niet geholpen. Nog steeds 1 GB aan opslagruimte.
  • @ Ed (bergm463),

    Het lijkt erop dat er iets is met iTunes op de laptop.
    Is iTunes up-to-date ?
    Is Windows versie xx op de laptop up-to-date ?


    Neem onderstaande link eens door:
    https://support.apple.com/nl-nl/TS3074


    Indien bovenstaande link géén oplossing biedt, lees / neem vervolgens onderstaande (lange) discussie -over Error 7 (windows error 127)- even door.
    Ik zou eerst de discussie helemaal doornemen (niets uitvoeren), aangezien elk probleem een andere oorzaak kunt hebben, afhankelijk van de laptop/pc.

    https://discussions.apple.com/thread/3720969
  • Beste RAI, ik ben nog steeds bezig om e.e.a. te lezen en waar mogelijk toe te passen. Het lukt me niet om iTunes goed te laden, ik blijf de foutcode zien. Vooralsnog zie ik geen oplossing.
    Ik blijf het zo nu en dan proberen, ik ben dus nog niet "uit beeld".
    Groetjes, Ed.
Log In of Registreer om te reageren.