iMac forceren om op 5 Ghz te verbinden?

October 2013 aangepast in Airport en netwerken
Kan ik mijn iMac (2011) met OS X 10.9 ook forceren om verbinding te maken met mijn TimeCapsule op de 5 Ghz band?
Ik verbind hem wel altijd met de 5 Ghz, maar om onduidelijke redenen staat 'ie regelmatig weer verbonden met de 2,4 Ghz band. Die heb ik helaas wel nog nodig voor andere draadloze apparatuur in huis, dus kan ook niet de TC enkel op 5 Ghz instellen.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Laurens

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Verwijder in System Preferences -> Network -> Wi-Fi -> Advanced de naam (SSID) van het 2.4 GHz toegangspunt. Dat doe je door op de naam van het toegangspunt te klikken en dan op het min (-) teken.
  • Bedankt timosha, maar dat had ik ook al geprobeerd. Helaas zonder succes. Ook als ik de 2,4 Ghz SSID verwijderd uit de lijst, verbind de iMac toch op een begeven moment weer met die 2,4...
  • timoshatimosha    Moderator
    Oeps. Bij mij werkt dat zo wel. Ik heb wel "remember networks this computer has joined" uitgevinkt. De MacBooks en iMacs verbinden dan alleen met het 5GHz netwerk.
  • Heb nu dat vinkje ook uitgezet, hopelijk werkt het dan wel :-) In ieder geval bedankt voor je antwoorden!
  • Kan nu enkele dagen later bevestigen dat dit de oplossing was. Het vinkje bij remember/onthoud netwerken uitvinken.
    Heel erg bedankt!
  • timoshatimosha    Moderator
    Zonder dank en graag gedaan ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.