Externe harde schijf niet herkend door MacBook Pro

May 2015 aangepast in Hardware problemen
Hallo!

Een aantal maanden geleden is de harde schijf van mijn Macbook Pro vervangen. Een aantal dagen voor het blokkeren van mijn harde schijf had ik nog een reservekopie gemaakt van alle documenten op mijn externe harde schijf, dus dit was niet eens zo'n groot probleem. Echter, de externe harde schijf is daarna niet meer opgedoken in mijn apparaten. De verbinding met de externe harde schijf wordt alleen nog maar gedetecteerd door Systeeminformatie. Het lampje brandt, de externe harde schijf wordt warm, maar ik heb geen toegang tot de inhoud. Dit maakt het onmogelijk om de rest van de bestanden te synchroniseren. Wie weet waar dit mee te maken heeft en hoe ik bestandsoverdracht weer mogelijk maak?

p.s.: excuses als dit bericht op de verkeerde plaats staat.

Reacties

  • Een gokje:
    Zet de Mac uit en vervolgens de externe harde schijf loskoppelen.
    Even wachten.
    Zet de Mac weer aan, bij Finder >> Voorkeuren >> tabblad Algemeen >> plaats een vinkje bij Externe schijven.
    Koppel de externe harde schijf nu weer aan de Mac.
    Verschijnt de externe harde schijf op het Bureaublad en ook in Finder?
  • Ik heb hetzelfde probleem als hierboven. Als ik de tips van Rai volg, kan ik de harde schijf wel vinden maar mislukt de verbinding dus krijg ik de inhoud niet te zien. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
  • Wat voor externe schijf is het? Heb je hem al met je Mac gebruikt, of is het een nieuwe schijf? Als het een nieuwe schijf is, dan kan het best dat ie voor Windows met NTFS is geformatteerd.
Log In of Registreer om te reageren.