Mails verdwijnen uit IMAP account

May 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Gisteren heb ik zoals wel vaker via Time Machine een reserve-kopie gemaakt van mijn iMac-harde schijf. Vandaag merk ik dat de mails die toekomen op mijn IMAP-account na een minuutje automatisch verstuurd worden naar mijn oude (en niet meer gebruikte) POP-account. Ze verdwijnen dan ook uit mijn IMAP postbus... Ik denk niet dat ik mails mis maar het is alvast niet de bedoeling en - dit is wel een probleem - op mijn iPad kan ik deze mails niet meer lezen aangezien ik daar geen POP-account gebruik.
Iemand een idee wat hier aan de hand is ?

Reacties

  • Ik heb toch het gevoel dat jij mail leest met IMAP en met POP.
    Heb jij je POP account nog "ergens" in MAIL hangen ? Kijk even of die met het vinkje terug actief staat.

    Eerst leest hij IMAP , dan zie je alles.
    Dan leest hij POP (eventueel op een andere computer) en verwijdert mails van de server, IMAP past zich daarna aan op de andere toestellen. Je mail is dan nog beschikbaar op het ene toestel dat nog POP heeft.

    Misschien een te oude versie van Mail terug gezet met Time Machine ?

  • Beste Theo,

    Soms kan het simpel zijn. Heb inderdaad de POP-account uitgeschakeld en alles is weer zoals voorheen. Dank voor de tip (en het inzicht).
    Blijft natuurlijk een raadsel wat er met Time Machine is misgegaan. (Nu, het is al geruime tijd dat het updaten van mijn reserve-kopie met een externe harde schijf niet meer goed werkt. Volgens mij sinds de overstap naar OS Maverick. Misschien tijd om eens uit te kijken naar Time Capsule).
Log In of Registreer om te reageren.