Problemen met nieuwe Foto's app

ElsEls
May 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Al jarenlang gebruiken mijn man en ik 1 AppleID. Alle foto’s die wij met onze iphones maken komen daardoor in 1 fotostream terecht. Keurig op datum en tijd volgorde. Daarna zet ik ze in iphoto over van fotostream naar gebeurtenissen, waarna we via Apple TV op de televisie van alle gebeurtenissen kunnen genieten. Geweldig!
En toen kwam Apple met de nieuwe Foto App. Alle foto’s komen nog steeds in de fotostream, alleen staat alles nu kriskras door elkaar. Als ik de foto’s in de Foto app vanuit de stream naar een album verplaats, dan moet ik ze allemaal handmatig op volgorde zetten ook al staat de sorteerknop hiervoor aan. Als ik alle foto’s in het album bewerkt heb en ze in de stream wil verwijderen, dan wordt alles in het album ook verwijderd. Om alles weer te herstellen moet ik via de knop “onlangs verwijderd” en “herstel” doen.
Dan denk je he he eindelijk alles in orde en dan blijkt dat de albums niet afgespeeld kunnen worden op je tv via de apple tv. Alleen de fotostream kan bekeken worden.
Nee, ik gebruik geen iCloud voor foto’s en iphoto opnieuw installeren is ook geen optie. Niet alleen vanwege de ontzettende hoeveelheid werk dat dit weer met zich meebrengt, maar vandaag of morgen besluit Apple om de ondersteuning te staken en dan zit ik weer met alle ELLENDE.

Reacties

  • En je vraag is?

    Leuk deze "recensie" maar kun je dat niet beter aan Apple zelf laten weten?

    https://www.apple.com/nl/contact/
  • "En je man en jij hebben ook hetzelfde telefoonnummer en als hij gebeld wordt gaat jou telefoon over!"
    Allebei een aparte Apple id, gedeelde mappen maken van gebeurtenissen en die mappen afspelen op je Apple tv, die ingelogd is met 1 van jullie Apple id's .
    Gewoon zoals het hoort en bedoeld is. En als er ook apps gekocht worden met die Apple id's gelijk even Family Sharing configureren.

    Werkt als een zonnetje en het voordeel is als je ook kinderen hebt met iPads etc. kan je nog kiezen welke foto's en apps zij wel en niet kunnen zien. Keurig volgens de regeltjes geregeld.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
  • Erg fijn die opbouwende kritiek, maar het gaat hier alleen om de Foto app en zoals je weet heeft die geen gebeurtenissen meer en dus kunnen die ook niet op de apple tv afgespeeld worden. En de albums ook niet. Heeft dus niets met regeltjes te maken. Ik ga wel op zoek naar echte hulp. Wat mij betreft is de discussie gesloten.
Log In of Registreer om te reageren.