CSV-bestand importeren in Numbers

Op 21-7-2014 werd er over dit onderwerp een artikel geplaatst. Helaas krijg ik de melding dat er bij het uitvoeren van het Apple-script iets fout is gegaan. Wie kent de oplossing om het betreffende bestand op de juiste wijze te importeren?

Reacties

  • Staan er komma's in je bestand? Zo ja, die kun je vervangen door punt-komma's.

    http://www.appletips.nl/numbers-csv-bestanden-importeren/
  • WesleyWesley    Beheerder
    Net het script getest en deze moet nog steeds werken (10.10.3).
    Even goed kijken hoe de content gescheiden wordt, komma's, punten, etc.
  • Wesley,
    Het betreffende bestand gebruikt de ; als scheidingsteken. Direct na het kiezen van dit teken verschijnt de melding dat er iets is misgegaan met het uitvoeren van het script. Dat gebeurt ook als er andere scheidingstekens gekozen worden. Er wordt vervolgens niets naar het clipboard gekopieerd en er valt dus niets te plakken. Gaarne je advies.
  • Het betreffende bestand gebruikt de ; als scheidingsteken.

    Als je het bestand direct importeert in Numbers, werkt het dan niet? Met een puntkomma als scheidingsteken zou het goed moeten werken.
    Kun je anders de eerste twee regels uit het bestand laten zien? (Als er namen of telefoonnummers etc in staan, dan aangepast uiteraard.)
  • Pieterr,
    Bijgaand de eerste twee regels van het spreadsheet. Ik krijg het niet voor elkaar.

    Portefeuille;Categorie;Titel;Begin datum;Begin aantal / nominaal;Begin waarde Ä;Einddatum;Eind aantal / nominaal;Eind waarde Ä;Koers Rendement Ä;Dividend Ä;Transactiekosten Ä;Transactiebelasting Ä;Rendement Ä

    32318782;Aandelen;BGF European Fund D2;01-01-2015;70,41;7.618,36;20-04-2015;70,41;9.160,34;1.541,98;0,00;0,00;;1.541,98

    Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
    Groet Talpa
  • Ik kan deze zonder probleem importeren in Numbers. Ik heb de twee regels opgeslagen in een .csv bestand met TextEdit. Ik heb wel "Format - Make Plain Text" (Shift Cmd T) ingesteld in TextEdit. Daarna heb ik het .csv bestand geopend in Numbers. Zie hieronder voor het resultaat.

    image

    image
  • Pieterr,
    Met behulp van jouw aanwijzingen heb ik het inderdaad voor elkaar gekregen om het css-bestand op de juiste wijze zichtbaar te maken in Numbers. Jammer dat dat zo omslachtig moet; het officepakket van Microsoft is wat dat betreft beter ingericht.
    Dank voor je hulp.
    Groet Talpa
  • Goed dat het gelukt is. :-)
  • Kan iemand mij vertellen hoe ik een adresbestand voor een groep vanuit Numbers importeer in “Contacten”. Ik heb een Numbers bestand gemaakt met in een kolom de naam, in de tweede kolom het mailadres en in de derde kolom het kenmerk voor de groep om later een slimme groep te maken. Dit bestand heb ik via CSV to Tabs on clipboard’ omgezet naar een CSV bestand en geïmporteerd in Contacten. Ik heb nu wel alle gegevens in Contacten staan, maar iedereen heet ” geen naam” en als ik op deze "geen naam" klik dan staan alle gegevens komma geschieden onder “notities”. Mail versturen lukt dus niet. Wat doe ik niet goed?
Log In of Registreer om te reageren.