Foto's gezichtsherkenning

hallo,

net begonnen met foto's te werken, en mijn eerste indruk is al zeer positief! zeer snel en gebruiksvriendelijke software

toch heb ik een vraagje over de gezichtsherkenning.

de eerste keer toen ik een 50-tal foto's importeerde, met ongeveer 5 verschillende gezichten in, vroeg Foto's mij per persoon wie dit was, en moest ik dus in totaal 5 namen ingeven. Foto's herkende de gezichten op meerdere foto's en vulde automatisch aan 'U hebt xx foto's van persoon x toegevoegd'.

ziezo! prima gedaan! één keer een naam in geven en een persoon aanduiden, en het programma doet de rest voor (bijna) alle foto's.

maar,

bij de 2 import, en alle foto imports sindsdien, moet ik IEDERE toegevoegde foto handmatig de bestaande gezichten slepen naar de juiste persoon.

is dit normaal? is het niet de bedoeling wanneer ik een reeks foto's importeer, de gezichtsherkenning software automatisch de gezichten bij de juiste persoon plaats?

de foto's zijn OVERDUIDELIJK, dus geen discussie mogelijk wegens een wazige foto of een moeilijk hoek...

ook is het slepen van de gezichten enorm traag, er moet precies miljoenen regels code doorlopen worden om een bestaande persoon een gezicht toe te voegen...

Reacties

  • nu een import van opnieuw 50 foto's, van één persoon komt geen enkele foto bij de gezichten herkenning voorstel. nochtans duidelijke foto's...
  • mag gesloten worden

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.