Bijlagen mail niet zichtbaar op Windows PC

April 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Onregelmatig krijg ik van een relatie die met een Windows PC werkt, de melding dat die een jpg-bijlage bij een mail (door mij verstuurd met Mac Mail) niet kan openen - ook het bekende paperclipje is niet zichtbaar in de berichtenlijst. Het plaatje omzetten door "Toon als symbool" te gebruiken werkt soms wel, soms niet.
Is dit een bekend probleem? En zo ja, hoe is het op te lossen? In de instellingen heb ik al aangeven dat ik "voor Windows geschikte bijlagen" wil versturen, maar dat is kennelijk niet genoeg.

Reacties

  • De oplossing van het probleem ligt aan de ontvangende kant.
    Ik vermoed dat de relatie een vrij oude Windows versie en mailprogramma gebruikt. Vroeger met Outlook Express waren dit soort problemen courant.
  • Het gaat in dit geval om Windows 7, dus dat is niet zo oud - en ook nog een pro-versie, ook wat Outlook betreft (geen Express dus). Ik heb rondgekeken in dat programma, maar ben niets tegen gekomen wat de ontvangsproblemen kan verklaren.
    Iemand anders een idee?
  • Welke OS X versie gebruik jij?
    Heb je ook last van het probleem als je de mail met foto op een andere manier verstuurt bv met Gmail webmail?


    https://discussions.apple.com/thread/3164166
  • Ik gebruik Yosemite, maar geen gmail of iets dergelijks. Zit al jaren met mijn mail bij XS4ALL en die weten het ook niet.
  • Het slechte nieuws is dat dit probleem niet op te lossen schijnt.
    Ook ik heb na mijn overstap naar Mac fors wat klachten van Windows-ontvangers mbt bijgesloten bijlagen (en met name foto's).

    Wat voor mij werkt (maar wel behoorlijk wat extra werk geeft als het om veel foto's gaat) is de foto op te slaan als pdf. Dan komt de bijlage wel goed over.

    Ik heb zelf op talloze fora gezocht; het probleem wordt door veel mensen herkend maar niemand heeft een werkende oplossing.
  • Waardeloos, hè? Het is voor mij ook een van de tegenvallers na (volledige) overstap van Windows naar Apple, net als het ontbreken van een paar handige Outlook-functionaliteiten: in Mail kun je geen uitgestelde verzending en leesbevestiging vragen...
  • May 2015 aangepast
    Als je Outlook zo prettig vindt; dat programma is er ook voor de Mac.
    http://www.microsoft.com/mac/products
  • Weet ik. Maar ik ben rigoureus overgestapt: gebruik nu alleen Apple software. En dat heeft naast veel voordeel ook een paar nadelen...
  • En helaas helpt Outlook voor de mac ook niet bij dit probleem.
    Ik heb een klant die mijn attachments bij de ene mail account niet binnenkrijgt en bij haar andere account (andere provider) komen die attachments gewoon binnen.
    Of ik ze nu met Apple mail verstuur of met Outlook voor de mac (office 2011)
  • Volgens mij kan je in Apple mail een plaatje inline in een (html) mail plakken en als echte attachment. Het slepen van een foto in een mailtje maakt het een inline plaatje (en ook via fotokiezer volgens mij) en het klikken op de paperclip en dan het plaatje kiezen maakt het een "echte" attachment in de MIME zin van het woord. Je moet eens kijken hoe je het plaatje aan een mail toevoegt. En eens wat verschillende dingen en manieren proberen. Ik gebruik zelf Airmail 2 dus heb dit specifieke probleem niet.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
  • Ik heb beide manieren (en nog meer) geprobeerd, steeds met hetzelfde resultaat. En het vervelende is, dat dit resultaat onvoorspelbaar is: er is geen duidelijk 'foute' methode - die zou ik dan gewoon niet meer toepassen...
  • @paulvschaik, daar zit het probleem niet. zoals ik al zei heeft klant 2 accounts, verschillende providers, maar opent de mail met dezelfde mailclient. bij de ene account gaat het goed en de andere steevast niet. hoe we de foto er ook bijvoegen.
    Ik vermoed, net als pieterr dat het probleem meer in de provider zit en de emailafhandeling daar.
  • ja kan inderdaad ik kreeg laatst een email terug van een hotmail dat mijn email niet volgens rfc opgemaakt zou zijn. Was een email naar 40 ontvangers en alleen de hotmail email adressen kwamen terug. Mailtje naar de betreffende provider dan maar?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Log In of Registreer om te reageren.