Bij het programma "Foto's" ontbreekt bij "Deel" de optie "Mail"

May 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik probeer vanuit "Foto's" een foto te mailen, maar als ik op de optie "Deel" klik, ontbreekt de optie "Mail". Heeft iemand een oplossing?
Als ik vanuit Entourage een nieuwe mail wil sturen met een foto als bijlage lukt dat ook niet, zodra ik op bijlage klik en op Foto's dan verschijnt geen enkele foto, de map is helemaal leeg.

Reacties

  • April 2015 aangepast
    Sinds de nieuwe update van Yosemite krijg ik bij invoegen van een foto in mijn Worddocument (Word voor Mac) alleen nog Foto Booth te zien. Voorheen stond daar ook iPhoto bij. Ik doe de volgende handelingen: invoegen --> foto --> fotokiezer en dan komt alleen foto booth te voorschijn. Waar is de keuze voor foto's gebleven?
  • April 2015 aangepast
    Hallo
    Ik wil een foto delen vanuit het nieuwe programma foto. Het pop up scherm vertoont ook onder meer niet de functie van outlook!
    Op mijn ipad wel
    Wat doe ik verkeerd op mijn MAC. Kan iemand mij helpen?
    Alvast bedankt
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2015 aangepast
    Dan zal Microsoft het Outlook 2011 programma toch eerst moeten updaten met sharing extensions. Andere ontwikkelaars zoals bv. die van Airmail hebben dat al gedaan.

  • De nieuwe 'Photos' van Apple is allemaal wel prima. Maar waarom moet het nu mijn probleem worden?
    Ook ik 'moet' met Outlook m'n werk doen. Keuze van Apple om over te gaan naar Photos had Apple met Microsoft moeten 'regelen'.
    Jammer, ben enkele jaren geleden volledig overgestapt op Apple m.u.v. m'n Office pakket.
    Apple doe je werk en regel een update!
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2015 aangepast
    @Sjef

    Apple moet niets "regelen" met Microsoft. Apple heeft alle benodigde API"s en Frameworks ter beschikking gesteld. Het is aan de ontwikkelaars om die ook te gebruiken. De meeste ontwikkelaars doen dat. Sommige, zoals Microsoft, dan weer niet.

    Outlook 2011 for Mac is helaas blijven hangen in de MobileMe en iSync tijd. Al jaren zijn er geen serieuze updates meer geweest afgezien van veiligheids-patches. Ik verwacht dan ook niet dat Microsoft die verouderde software nog zal aanpassen. Misschien zitten die functies wel in de toekomstige MS Office 2016 for Mac software.
  • Hoi,

    Dit is heel eenvoudig als je het weet. Je kunt als volgt tewerk gaan. Klik nieuwe mail of beantwoorden net wat je wil.
    klik vervolgens op afbeeldingen, daar heb je de keuze tussen: fotobrowser of afbeeldingen uit bestand. Kies fotobrowser als je een foto/afbeelding wilt hebben uit het nieuwe programma van Apple foto's. als het goed is kun je vandaar uit je afbeelding/foto kiezen die je wilt verzenden.
    Voor alle duidelijkheid; ik gebruik het pakket Microsoft office met abonnement 365.

    Hoop dat je hier wat aan hebt.
    Groet,
    Ronald
  • Nou, die eenvoudige manier heb ik geprobeerd; de ontvanger krijgt dan een"postzegel" waar hij niets mee kan. Beste manier blijft nog steeds de foto gewoon in het bericht slepen.
  • timoshatimosha    Moderator
    Het "probleem" schijnt wel opgelost te zijn in Microsoft Outlook 2016 for Mac:

  • timoshatimosha    Moderator
    Topics samengevoegd.
Log In of Registreer om te reageren.