Kan het scherm van de MacBook Air 13" uit 2014 toch hogere resolutie weergeven?

April 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hoi, vandaag kwam mijn thunderbolt naar hdmi kabeltje binnen. Mijn macbookair 13" uit 2014 aangesloten op de tv en tot mijn verbazing veranderde de resolutie van mijn macbookscherm van 1440x900 naar de verhouding van de tv, 1920x1080. Blijkbaar kan het 13" scherm dat dus weergeven! Ik heb een schermafbeelding gemaakt en ben zo achter de resolutie gekomen. Ik neem aan dat de schermafbeelding een werkelijke afbeelding van het scherm van de macbookair is en niet van de tv. Het zou geweldig zijn als ik ook standaard deze resolutie zou kunnen kiezen, zonder dat de tv is aangesloten. Iemand hier ervaring mee of weet iemand hier iets meer over te vertellen hoe dat kan?

Reacties

  • Als je in plaats van 'synchrone weergave' kiest voor 'uitbreiden bureaublad' kan je inderdaad hogere resoluties aan. Maar niet op het scherm van de MBA zelf; alleen op een externe monitor of TV.

    http://www.everymac.com/systems/apple/macbook-air/specs/macbook-air-core-i5-1.4-13-early-2014-specs.html
  • Beste Pieterr,
    Dank voor je reactie, als ik het goed begrijp kan de videokaart van de MBA wel hogere resolutie aan, alleen het scherm niet. Wat ik dus zie op mijn scherm van mijn MBA met aangesloten tv is een beeld van 1920x1080, weergegeven met maar 1440x900 pixels. Wanneer ik dan een schermafbeelding maakt is die wel groter. conclusie: Dan doet ie dat 'vanaf de videokaart' ipv letterlijk het scherm, anders zou de schermafbeelding maar 1440x900 moeten zijn. Is dat het verhaal? Grtz, Eric
Log In of Registreer om te reageren.