Reservekopie maken van meerdere iPhones via wifi?

April 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Beste,

Ik probeer een setup te verwezenlijken waarbij mn beide iphones (van mij en van mn vriendin) beide backuppen via wifi met mn mac mini waar een externe hdd aan hangt.

Maar ik loop tegen enkele probleempjes aan:

Allereerst zit ik met het probleem dat de gsm van mn vriendin 'als nieuwe iphone' herkent is op mn mac.. Kan ik zonder van account te wisselen die gsm ook een backup laten maken (via wifi)? Het lijkt me handig als er automatisch een backup gemaakt zou worden via wifi.. En door van account te moeten veranderen is dit niet meer automatisch :-/

Vervolgens heb ik begrepen dat ik foto's niet kan backuppen via wifi in mijn fotos-library??
Ik zou hiervoor icloud kunnen gebruiken maar ik wil de fotos effectief toegevoegd zien op mn hdd en niet gestored in de cloud.. Lukt dat?

Welke manier is het best om voor beide toestellen de foto's te backuppen op die hdd? Liefst automagically :))

Tnx

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Je kunt de iPhone van je vriendin gewoon koppelen aan je Mac en via iTunes de stappen doorlopen. Het is niet erg dat ie als 'nieuw' wordt gezien. Als iTunes vraagt om een vertrouwensband dan moet je op de iPhone 'vertrouw' klikken.

    Importeren kan zeker? Automatisch kan alleen via iCloud dus moet je inderdaad op beide toestellen hetzelfde iCloud account hebben. Dat is niet handig, wel kun je handmatig importeren. Hoe lees je hier: http://www.appletips.nl/wat-is-icloud-fotobibliotheek-en-hoe-werkt-het/

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.