Een losse foto uit een album gebruiken

Wellicht zie ik iets over het hoofd en is het heel simpel, maar sinds de nieuwe set-up van de Fotobibliotheek heb ik de volgende vraag: Hoe kan ik een of meerdere foto's uit een album selecteren om bijvoorbeeld in een ander programma up te loaden? Ik ben benieuwd.

Reacties

  • Ik gebruik zowel Dropbox als Google Drive en Onedrive. Elk daarvan staat als een map in mijn Finder. Met de muis sleep ik dan losse fotos of meerde fotos naar een van deze clouds.
    Helaas kan ik daarbij niet (meer) de app Dropzone 3 gebruiken dus moet ik wel zowel Finder als Foto op nijn scherm open hebb staan maar het is best te doen.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Je kunt één of meerdere foto's selecteren (hou de cmd⌘-toets ingedrukt tijdens het selecteren) en vervolgens in de knoppenbalk op de deelknop klikken. Daar vind je dan mogelijkheden terug zoals Facebook, Flickr, etc. Wil je de foto's gebruiken in een andere app dan moet je de geselecteerde foto's eerst exporteren. Dit doe je via menubalk ▸ Archief ▸ Exporteer of door ze te slepen naar het bureaublad (Finder)
  • Wesley, bedankt. Ik dacht al dat het via exporteren zou moeten. Ik weet niet of dit in de oude situatie ook het geval was, maar het is een "omweg". Wat mij betreft kan er een slotje op.
  • timoshatimosha    Moderator
    Het gevraagde slotje . ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.