Foto's enkel op harde schijf bewaren zonder synchronisatie

Ik wil de foto's van mijn iMac verplaatsen naar een harde schijf zodat ik de foto's van mijn Mac kan verwijderen (wil over naar een Macbook met minder geheugen, vandaar). Als ik echter de foto's applicatie in z'n geheel kopieer, worden wijzigingen toch doorgevoerd. Bijvoorbeeld als ik 1 foto van mijn Mac haal, wordt deze ook op de harde schijf verwijderd. Ik heb ook geprobeerd te dupliceren maar hiervoor heb ik te weinig schijfruimte. Wat moet ik doen?

Reacties

  • Allereerst, zorg voor een Back-up.

    Je moet niet de applicatie verplaatsen maar de bibliotheek.
    Finder-thuismap-afbeeldingen-(i)Photo library.
    Deze plaats je in zijn geheel op de andere gewenste locatie, je externe schijf dus.

    Vervolgens start je (i)Photo op vanuit het Dock met de option toets ingedrukt, je krijgt dan de mogelijkheid je bibliotheek te kiezen, hier kies je de bibliotheek van je externe schijf.
    Deze dient dan ook aangesloten te zijn uiteraard.
    Dit hoef je alleen de eerste keer te doen, de eerstvolgende keer dat je (i)Photo opstart kiest die automatisch je bibliotheek op je externe schijf. Deze moet je dan wel aangesloten hebben voordat je de applicatie (i)Photo opent.

    Nu werk je vanaf de externe schijf, een eventueel nog aanwezige bibliotheek in de map afbeeldingen kun je verwijderen.
Log In of Registreer om te reageren.