iMac start niet meer op na laatste update Yosemite april 2015

April 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Eergisteren getracht de laatste update op onze iMac te zetten (Yosemite). Tot eergisteren alle updates gedaan zonder problemen. Maar nu wil de iMac niet meer opstarten. Blijft hangen op het scherm met appeltje, met de balk eronder tot bijna halverwege. (Een nacht aan laten staan, maar geen mm opgeschoten). Helaas niemand in huis of dichtbij met verstand van zaken. Heb jullie website op tips afgezocht en geprobeerd op te starten in safe modus. Steeds hetzelfde resultaat. Wij gebruiken een draadloos Apple toetsenbord, dus vraag me ook af of dit wel kan lukken zo; heeft het toetsenbord wel verbinding met de iMac op het moment dat je de aan/uit knop indrukt? Ook maar een gewoon (niet-Apple) toetsenbord aangesloten via USB, maar ook hier twijfels of het werkt. Wie helpt? Wordt zeer gewaardeerd! Graag wel ik makkelijke taal, want nogmaals, aan deze kant alleen maar leken ;)
Btw, onze iMac hebben wij januari 2010 nieuw gekocht.
Alvast super bedankt!

Reacties

  • Ook mijn iMac vertoont fratsen na de laatste update 10.10.3 helaas. Ik dacht dat het aan mij lag! Zo wil ie niet op de juiste ingestelde tijd schermbeveiliging aanzetten, maakt niet uit hoe ik hem instel, het ding gaat domweg in slaapstand! Sommige software vertelt me in ene dat het een trial versie is, heb al gemaild met de bedrijven (met name mijn MacCleaner2 is plotseling veranderd in een trial versie en ik gebruik dit al ruim een jaar na aankoop!) Ook mijn toetsenbord doet vreemd, ik krijg steeds te lezen dat het bord afgesloten is en daarna dat het is aangesloten (ook draadloos en nooit problemen gehad) Het lijkt ook wel alsof de Mac langzamer is geworden, kortom...ik herken mijn computer niet meer! En sorry voor Kwennie62 maar ook ik heb de antwoorden niet, maar dacht het toch even te melden hier!
  • Inmiddels de iMac naar een reparateur gebracht. Volgens hem moest de Alt-toets worden gebruikt, en niet de Shift-toets. Hij heeft zo de iMac weten op te starten in safe mode. Na een aantal handelingen lukte het niet om de Mac gewoon op te starten. Toen heeft hij de harde schijf eruit gehaald, alles gewist, de nieuwe software geïnstalleerd en de harde schijf teruggeplaatst. Inmiddels thuis via Time Machine de laatste back-up teruggezet en de Mac doet het weer. Wat me wel stoort is dat we door die update kosten hebben moeten maken.
    Jammer.
    Ik denk dat deze discussie kan worden gesloten (?)
    Bedankt!
  • timoshatimosha    Moderator
    Het gevraagde slotje.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.