OS X Yosemite verwijderen om internet security software te kunnen installeren?

April 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Enkel vraagjes over uw gegeven antwoord namelijk en ik citeer uw antwoord:
"voor het overige heb je die zogenaamde internet securirty progjes voor niets nodig."
Bedoeld u hiermee dat ik geen internet beveiliging nodig heb?

"Als je OS X Yosemite toch wil verwijderen en een andere versie van OS X installeren dan maak een nieuw topic aan aub. Je bent nu voor de tweede keer "off topic" bezig."

Wat bedoeld u met dat ik voor de tweede keer "off topic" bezig ben?

Mvg,

Fredy

Reacties

  • Sorry, met Apple iMAC ben ik niet zo op de hoogte, was altijd gewoon met Windows te werken.
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2015 aangepast
    Jouw vraag was:
    Hoe uninstall ik het programma yosemite? Ik kan namelijk geen enkele internet security zowel van McAfee of Norton installeren. Telkens krijg ik de melding dat mijn OS X niet compatibel is!
    Het is inderdaad nogal ver gezocht om het OS X Yosemite besturingssysteem te gaan verwijderen omdat je bepaalde programma's van McAfee of Norton niet kan installeren aangezien die blijkbaar niet compatibel zijn..

    Die programma's heb je niet nodig omdat OS X Yosemite een ingebouwde internet security heeft. Bekend onder de naam Xprotect.
    Wat bedoeld u met dat ik voor de tweede keer "off topic" bezig ben?
    Dat je in een topic over Alt-toetsen telkens over een totaal ander onderwerp begint.
  • De beste Internet Security zit tussen je oren. Je kunt jezelf al een heleboel problemen besparen door niet op zoek te gaan naar "gratis" zaken (films, muziek, programma's e.d.). Websites die dit soort zaken aanbieden zijn vaak zo "aardig" om je nog wat extra rotzooi in de maag te splitsen, op de Mac veelal in de vorm van adware. De schade valt dan mee, en er is een handig programma 'adwaremedic' waarmee je de bekende adware er ook weer af kunt krijgen zonder OS X opnieuw te installeren. Maar ook hier geldt, net als in het normale leven, voorkomen is beter dan genezen.
  • ik denk dat Fredy eerst maar eens op zoek moet naar wat Yosemite eigenlijk is, hij weet wel dat het op zijn laptop win 8.1 heet, maar heeft geen idee dat Yosemite "hetzefde" is maar dan op z'n Mac. Ik vermoed dat hij win versies van norton etc, voor z'n mac probeert te installeren.
  • Echt? Zover als ik weet kun je geen Windows programma's (exe-bestanden) runnen onder OSX.
  • April 2015 aangepast
    Beste,
    Eerst en vooral toch dank voor al jullie reactie's. Mijn Mac is een iMac dus geen laptop.
    Het Norton programma dat ik wou installeren is wel degelijk voor een Mac en niet voor Windows! Het is dit programma: N360_MAC_EN.dmg dus geen EXE zoals voor Windows!
    Dit verschil ken ik intussen wel. Voordat ik de Yosemite heb geïnstalleerd als upgrade, voordien werkte ik met Mavericks, kon ik zonder probleem mijn internet security van zowel McAfee als dat van Norton, probleemloos installeren. Dé programma's die ik download zijn steeds betalende ook de muziek die ik download komen enkel en alleen van iTunes! Andere zaken zoals video's, spelletjes en weet ik veel, daar blijf ik van weg!
    Zoveel weet ik wel over de gevaren van het internet hoor, werk al jaren met pc's, voordien wel altijd met Windows maar sedert enkele jaren ook met MAC; heb ook een iPad van Apple en een iPhone! Virussen en trojaanse paarden komen niet enkel in de pc terecht via het downloaden, komen ook via e-mail binnen!
    Ik ben geen groentje zoals jullie misschien denken. Heb vroeger zelf programma's geschreven, wel nog in Dbase en Lotus wat intussen voorbij gestreefd is. En..ben al 68 jaar oud.
    Je kunt wel Windows programma's installeren op je Mac maar daarvoor moet je Windows installeren op je Mac via je Boot Camp assistent!
  • Je hebt gelijk dat je inderdaad ook op moet passen met klikken op linkjes in mails, zeker als die mails van vreemden komen, of van lieden die zich voordoen als je bank, als Apple etc.

    We kunnen er lang en breed over praten, hoe noodzakelijk het installeren van een programma als Norton Internet Security is. Ik ben in ieder geval blij dat dat vooralsnog op de Mac mijns inziens nog steeds niet nodig is. En ik hoop dat dat nog lang zo blijft.
  • Klopt, maar je kunt ook mails ontvangen van vrienden die misschien spijtig genoeg niet beveiligd zijn en hun adressenlijst gehackt werd en dan gebruikt om virussen te versturen. Heb dit zelf moeten ondervinden. Gelukkig kreeg ik van mijn Internet Security er melding van en kon die verwijdert worden.
    Ben wel blij te mogen vernemen dat Mac zijn eigen veiligheid heeft tegen virus en of trojaanse paarden. Maar dan nog, ik vind een dubbele veiligeheid kan nooit kwaad.
    Zo zie je maar, ook al werk ik sedert enkele jaren met mijn Mac, heb toch nog heel veel te leren en sta daar ook open voor. Ook al ben ik 68, ik wil met mijn tijd mee zijn.
  • Blijkbaar is je dierbare Norton and mcAfee nog niet geschikt voor Yosemite dan.
    Ik zou het niet willen ruilen.
    Mijn mening is dat mensen die geen virussen willen o.i.d. zelf voor hun bescherming moeten zorg dragen.
  • peterdh, herlees eens mijn vorig bericht! Zelf kun je inderdaad zorg dragen geen gevaarlijke sites te bezoeken! Als je volledig safe wilt zijn, laat dan GEEN ENKEL E-MAIL meer binnen! Sommige e-mails zijn gewoon besmet, zelfs van je vrienden die niet weten dat hune-mails besmet zijn. Dus, sluit je gewoon af van het internet dan ben je zeker veilig!
  • April 2015 aangepast
    Kor schreef: "Zover als ik weet kun je geen Windows programma's (exe-bestanden) runnen onder OSX."
    Als het echt moet, kan het wel, met Wine bijvoorbeeld: https://www.winehq.org/

    Maar dat hoeft minstens 9 van de 10 keer niet omdat hetzelfde programma beschikbaar is voor OS X, of een goed alternatief. Of je hebt het programma niet nodig onder OS X, zoals in het geval van Fredy.
  • Heb intussen het probleem ontdekt. De Norton Internet Security voor Mac OS X is niet compatible met Yosemite enkel met Maverick en Lyon. Probleem opgelost.
    Er was nooit sprake van dat ik het Norton prograam voor Windows wou installeren op mijn Mac! Had wel degelijk het programma voor Mac gedownload en geprobeerd te installeren!
    Exe programma's zijn inderdaad programma's voor Windows en niet voor Mac, deze gebruikt .dmg programma's!.
    Je kunt Windows installeren op je Mac, daarvoor moet je in je Mac naar de Boot Camp Assistent gaan en via dit programma kun je enkel Windows 7 installeren op je Mac. Dit wordt dan wel op een speciale aangemaakte partitie van je HD schijf geïnstalleerd. Maar let wel op, het geeft soms problemen. Heb het zelf kunnen ondervinden en is dus geen aanrader.
  • sorry beste Fredy, JIJ bent degene die over norton en mcafee begint. ik weet wel ongeveer waar ik mee bezig bent (meestal dan).
    verder vergeet je nog Parallels, VM box en Whine zoals Pieter al zei.
    Overigen werkt Bootcamp 99% van de tijd prima.
    En ja, daar heb ik wel Norton geïnstalleerd, op mijn Mac is dat niet nodig.
    Oh ja en dan krijg ik misschien een besmette email binnen, hoe komt dat bij mijn windows vrienden? Ik ga ook geen condooms voor ze regelen, dus het antivirus progje mogen ze ook zelf voor zorgen.
  • timoshatimosha    Moderator
    @fredy41147
    Heb intussen het probleem ontdekt. De Norton Internet Security voor Mac OS X is niet compatible met Yosemite enkel met Maverick en Lyon. Probleem opgelost.
    Tof dat het probleem opgelost is. Dan kan er hier een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.