Alt toetsen voor speciale tekens

April 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Geachte,
Met de ALT-toets + cijfer, kun je in Windows tekens maken die niet voorkomen op het toetsenbord. Hoe doe je dat met de Mac OS X? Bestaat er ergens zo'n lijst die je kan downloaden en uitprinten? Voor Windows heb ik zo'n lijst uitgeprint en zou dat ook voor mijn Mac willen. Maar is dat mogelijk en hoe?
Mvg,
Fredy

Reacties

  • April 2015 aangepast
    Gewoon de letter op het toetsenbord ingedrukt houden dan krijg je bijvoorbeeld bij de e de keus uit é,ë,ê,ę,ė,ē. een lijst uitprinten is dus niet echt nodig....

    http://www.appletips.nl/os-x-lion-eenvoudig-geaccentueerde-karakters-typen/
  • OK bedankt voor de tip. Zo eenvoudig, eenvoudiger kan niet.
  • Mijn iMac zou ik graag verbinden met mijn HP Pailion zoals je twee Windows laptops kunt met elkaar verbinden via thuisgroep of netwerk. Hoe doe ik dit met mijn iMAC en mijn Laptop Pavilion met Windows 8.1?

    Mvg,

    Fredy
  • timoshatimosha    Moderator
    System Preferences -> Network -> Advanced:

  • Hoe uninstall ik het programma yosemite? Ik kan namelijk geen enkele internet security zowel van McAfee of Norton installeren. Telkens krijg ik de melding dat mijn OS X niet compatibel is!
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2015 aangepast
    OS X Yosemite is geen "programma" maar een besturingssysteem. Een besturingssysteem kan je niet zo maar even verwijderen. Voor het overige heb je die zogenaamde internet securirty progjes voor niets nodig.

    Als je OS X Yosemite toch wil verwijderen en een andere versie van OS X installeren dan maak een nieuw topic aan aub. Je bent nu voor de tweede keer "off topic" bezig.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.