MS exchange vs Yosemite (mail - agenda - notities - contacten)

Wanneer ik mijn werk exchange server benader met iPad of iPhone (beide iOS 8) zijn mijn mail, agenda, notities en contacten gesynchroniseerd. Geen probleem hier.

Wanneer ik exact hetzelfde exchange internet account op mijn Mac (Yosemite) wil toevoegen lukt dat met geen mogelijkheid. Instellingen blijft zeggen dat er geen contact mogelijk is met de exchange server (ik ben 100% zeker dat daar het juiste adres staat).

Wat is hier aan de hand? Waarom lukt mij dat niet?

Reacties

  • In welk programma probeer je dat te doen, Apple Mail?
  • Nee. Systeemvoorkeuren > Internetaccounts > Exchange
  • En als je in Apple Mail een Exchange account aanmaakt?

    Mijn vrouw leest zo haar werkmails. Contacten en agenda worden ook gesynced.
  • Heb ik ook geprobeerd; zelfde resultaat helaas.

    Begrijp van ICT beheer dat de domeinnaam vermeld moet worden. De mail app in Yosemite vraagt daar niet om. Op iPad en Phone wel.
  • Wat ik me herinner is dat we alleen haar Exchange mailadres (plus wachtwoord) hoefden in te voeren, verder niks, zowel onder iOS als OS X. (Vroeger moest je inderdaad nog ergens een of andere Exchange Server invullen.)
  • Zou je die instellingen eens voor me willen nakijken en hier noteren?
  • March 2015 aangepast
    Ik zie de settings inderdaad ook staan onder Systeemvoorkeuren > Internetaccounts > Exchange.
    Maar daar heb ik ze niet ingevuld (dacht ik), maar direct in Apple Mail.
    Als ik klik op Exchange / "Details..." is het enige dat daar staat het (volledige) emailadres (grijs), en 3 invulboxen: Naam, Wachtwoord, Beschrijving (maar dan in het Engels).

    EDIT: Ha! Ik zie nu dat als ik in Apple Mail op Accounts klik, ik precies in hetzelfde 'Internet Accounts' scherm uitkom. :-)
  • ik moet voor "onze" exchange op het werk ook het domein invullen, dat doe ik bij gebruikersnaam in de mail - account instellingen, bijvoorbeeld:
    appletips.nl\peterblablabla
  • @Pieterr,
    Weer wat geleerd!

    @peterdh,
    back slash tussen server naam/adres en gebruikersnaam?

    Ik heb geprobeerd met / , \ , ; , : ... niks werkt.
  • Nogmaals (voor dat jullie denken dat ik gek ben): op m'n iphone en ipad lukt het wel. Het moet dus met de mail app binnen OS te maken hebben.

    Of er zijn bestanden aanwezig die dit verhinderen. Heb eerder gelezen op Mac fora dat bepaalde .plist bestanden zouden verhinderen dat een exchange account benadert kon worden.
    Ik weet hier te weinig van om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

    Frustrerend!
  • het moet je domeinnaam\gebruikersnaam zijn, althans bij mijn bedrijf
Log In of Registreer om te reageren.