Tweede beeldscherm aangesloten. iMac ziet scherm niet?

February 2015 aangepast in Hardware problemen
Hallo allemaal

Ik heb een tweede beeldscherm op mijn imac aangesloten echter in de systeemvoorkeuren onder beeldschermen kan ik niets vinden om mijn tweede scherm aan te sturen en ja hij staat aan en is aangesloten via minidisplay port naar VGA Het is een Imac uit 2010 ??? Iemand een idee he dit op te lossen ?

Reacties

  • Even checken als de imac medio 2010 grafische kaart wel dual screens ondersteunt op Apple.com

    Of je grafische kaart type opzoeken in 'Apple'-'over deze mac' en vervolgens googlen
  • Kun je wat meer informatie geven?
    Wat is dat tweede beeldscherm (merk/typenummer) precies?
    Wat ik eigenlijk wil weten of dat beeldscherm nog andere ingangen heeft dan VGA.
  • Ik hoop dat ik mij, met een soort gelijk probleem, hierbij mag aansluiten.

    Ook ik heb een iMac uit 2010 (iMac (27-inch, medio 2010), 2,8 GHz Intel Core i5, 14 GB 1333 MHz DDR3, ATI Radeon HD 5750 1024 MB)
    Ik heb hierop al meer dan een jaar, ook via de minidisplay port naar VGA, zonder enig probleem, een ACER (AL2017) monitor als tweede scherm aangesloten. Deze heeft het altijd goed gedaan.

    Nu heb ik door de laatste updates de iMac opnieuw moeten opstarten. (Beveiligingsupdate 2015-002)
    Vanaf dit moment wordt het tweede scherm niet meer gezien ????

    Rara politiepet ????
  • Hmmm ... Ik gebruik geen adapter, maar heb toen een kabel gekocht die rechtstreeks van een minidisplay port over gaat in VGA.
    Ga dan maar weer een adapter kopen om te kijken of dat het probleem is.

    Wel apart om te lezen dat de originele adapter het probleem veroorzaakte en een imitatie adapter geen problemen geeft ?
  • Ik zou mijn geld in plaats van in een nieuwe adapter liever in een recentere monitor (met DisplayPort ingang) investeren. ;-)
Log In of Registreer om te reageren.