Facetime & Berichten?

March 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Na update, inloggen met appleID gaat niet meer! Op youtube verschillende oplossingen maar daar begrijp ik niets van. "USBboot schijf" apps als chameleon en clover zijn lastig.
Heeft iemand een oplossing?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Chameleon en Clover? Heb je het over een Mac of over een Hackintosh?
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2015 aangepast
    Heb het filmpje gezien. En ook die Vietnam Tools.

    OS X mag alleen op Apple hardware geïnstalleerd worden. OS X installeren op een ander hardware platform (Hackintosh) is een overtreding van de Apple EULA en dus illegaal. Op dit forum wordt geen ondersteuning gegeven voor illegale toestanden.

    Heb je nu een echte Mac of een Hackintosh? Als het een echte Mac is dan leg het probleem nog eens duidelijk uit. Welke update heb je gedaan?
  • Ik heb een iMac 21.5-inch, eind 2013. Bij het gebruik van FaceTime en berichten blijft mijn mac hangen bij het inloggen. m.a.w. na het wachtwoord opgegeven te hebben + enter blijven de inlegschermen staan en gebeurt er verder niets. Mijn appid moet goed zijn omdat ik met andere dit wel goed gaat.
  • timoshatimosha    Moderator
    Goed zo. ;-) Dat Chameleon, Clover en Vietnam Tools gedoe liet vermoeden dat er een Hackintosh in het spel was.

    Probeer het volgende eens: ga naar System Preferences -> iCloud en log dan uit iCloud uit. Log dan weer in. Open FaceTime en Messages en log daar ook weer in.
  • ik ben zover gegaan om een nieuw wachtwoord te maken en dat werkt met iCloud.
    FaceTime en berichten kunnen nog steeds niet inloggen.
    Ook als ik mijn mac opnieuw opstart en enkel berichten wil gebruiken werkt dit niet.
    Dus alle voorstellen uitgeprobeerd maar helaas nog geen FaceTime en berichten.
    Kan natuurlijk ook niet bij de instellingen van deze apps omdat ik daar ingelogd voor moet zijn.
  • timoshatimosha    Moderator
    Als je iCloud tweestaps verificatie gebruikt moet je een app specifiek paswoord aanmaken voor FaceTime en Messages. Het normale iCloud wachtwoord werkt dan niet.

    https://support.apple.com/en-us/HT204408
  • Begrijp er niets meer van! Inmiddels twee staps verificatie ingesteld. Zonder sms code kan ik nog gewoon bij mijn gegevens en in bijv. iCloud. Met berichten en FaceTime lukt het nog steeds niet om in te loggen. Heb gelezen dat je even geduld moet hebben voor het inloggen maar meer dan een uur wachten is te gek voor woorden.
    Ik blijf zoeken en hoop dat er iemand is die een oplossing kan geven.
Log In of Registreer om te reageren.