Wat is "com.apple.bird" in Caches?

March 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
De laatste weken zie ik de schijfruimte van mijn laat 2011 Mini met ongeveer een GB per week/14 dagen slinken. Dat wil zeggen, naast de bestanden die ik aanmaak (de laatste tijd vooral bestanden met Libre Office, iWork en ik probeer wat met muziekproducties).

Vanaf begin februari ben ik ongeveer 8GB "kwijt". Na een tijdje zoeken stuitte ik op de map ~/Library/Caches/com.apple.bird, waarvan de omvang gevaarlijk dicht in de buurt komt van de 8GB die ik mis. Onder de map hangt een "session" map en daaronder weer "g".

Zijn er meer ervaringen met deze map? Ik vind nergens een echte beschrijving van de inhoud, het lijken tekstbestanden te zijn maar bij openen in tekstverwerken slechts codes.

Ik lees het graag, en ook antwoord op de vraag of ik deze map simpelweg kan dumpen.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    August 2016 aangepast
    Lees het onderstaande artikel:

    [Link verwijderd]
  • Duidelijk Timosha, dank! Uitgevoerd en de "sessions/g" map werd wel weer automatisch aangemaakt maar is nu leeg.

    Uiteraard ben ik nog wel nieuwsgierig naar "supposed to reset to defaults from time to time, and for some reason is not doing that", maar ik heb nu wel weer 8GB terug :-)
  • ...om helaas na 3 dagen (niet eens intensief) gebruik weer 0,8GB in te leveren.

    Ik ben daarna wat conservatiever geweest met de instellingen van de iPhone iCloud backup (met name WhatsApp blijkt een boosdoener te zijn), en ik merk nu dat ~/Library/Caches/com.apple.bird/sessions/g wel wordt aangemaakt maar leeg BLIJFT.

    Het hoe en waarom is nog duister, maar het herinstallatie-paardenmiddel hoeft nu in ieder geval niet :-)
  • August 2016 aangepast
    Bovenstaande link van Timosha [link verwijderd] verwijst naar een virus.
  • timoshatimosha    Moderator
    @Beech

    Ja nu wel. Een jaar geleden niet. Heb de links verwijderd.
  • En is het ernstig als je er op geklikt hebt ?
  • @ Beach,

    Heeft u op dat link geklikt ? , draai even MBAM for Mac:
    https://nl.malwarebytes.com/antimalware/mac/

    ~/Library/Caches/com.apple.bird >> is WhatsApp back-up in de Cloud:

    https://discussions.apple.com/thread/6603335

    Heb net hier gekeken, de map grootte van ~/Library/Caches/com.apple.bird is 86,3 KB.
    Doe hier ook geen backup van WhatsApp in de Cloud :smiley:
  • Bedankt. Geen problemen.
Log In of Registreer om te reageren.