Na installatie iOS 8.2 herkent iPhone 5 computer en iTunes 12.1.1 niet meer.

March 2015 aangepast in Windows
Na installatie IOS8.2 herkent Iphone5 computer en Itunes 12.1.1 niet meer.
Ik heb meerdere malen Itunes + Apple mobile service device verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zoals aangegeven op Apple.com.

Maar als ik de Iphone aansluit op de pc, laad deze alleen op en kan ik in Itunes niks synchroniseren en ook bij "computer" geeft hij niet meer de Iphone weer.

Bij het starten van de "Apple mobile service device" geeft de computer de volgende foutmelding: Kan de Apple Mobile Device Service-service op Lokale computer niet starten. Fout 1069: de service is niet gestart vanwege een aanmeldingsfout.

Heb in Itunes de computer gemachtigd maar ook dat heeft niet geholpen.

Het zou toch wel heel fijn zijn als ik in Itunes mijn muziek kan synchroniseren en op mijn computer mijn foto's en video's.....wie heeft de oplossing????


Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Het gaat hier duidelijk over Windows. Verwijder alles wat van Apple is, incl. alle registry entries, met Revo Uninstaller. Herstart de PC en installeer de allerlaatste versie van iTunes voor Windows opnieuw.

    Als je ook iCloud voor Windows gebruikt hoef je dat niet te verwijderen.

    http://www.revouninstaller.com

  • Dank Timosha! Maar helaas heeft het niet geholpen. De IPhone wordt nog steeds niet weer gegeven in ITunes en Windows Verkenner.
    Ik heb het op een andere laptop geprobeerd met een oude versie van ITunes en toen herkende zowel Windows verkenner als ITunes mijn IPhone. Heb toen gelukkig wel foto's kunnen overzetten maar in ITunes kon ik helaas niks wijzigen of synchroniseren omdat het niet mijn Itunes was.
    Wel viel het me op dat op de andere laptop geen Apple Mobile Device Service werd geïnstalleerd of gestart en bij mijn eigen laptop wel en dan gebeurd er dus niks.
    Snap er niks van maar zag dat er op 25 maart nieuwe update komt dus ik hoop dat dan is opgelost.
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2015 aangepast
    Dan is er iets anders aan de hand. Als men een iPhone/iPad aan een Windows PC aansluit worden er twee drivers gebruikt:

    1) De Windows Plug-and-Play USB Driver. Met deze driver wordt de iPhone in de Windows Verkenner zichtbaar. Meer bepaald de directory /Media/DCIM/100APPLE/ met foto's. Deze driver werkt ook als iTunes niet geïnstalleerd is. Deze driver werkt dus niet op jouw PC.

    2) iTunes gebruikt de Apple Mobile Device driver (usbmuxd) om een veilige netwerkverbinding (TCP over USB) op te zetten tussen de iPhone en iTunes (en eventueel ook met de Apple servers). Deze driver werkt dus ook niet.

    De USB-kabel zal je wel getest hebben want die werkt blijkbaar wel op een andere laptop. Dan blijft er alleen nog de USB-bus of een USB-poort over die problemen kan veroorzaken.

    Welke update zou er dan uitkomen op 25 maart?
  • Ik heb nogmaals alles van Apple verwijderd van mijn laptop, toen mijn iphone aangesloten en wonderbaarlijk werd toen de Iphone wel weergegeven in Windows verkenner.
    Hij gaf alleen wel de Iphone aan als "Apple Iphone" en niet als "Iphone van...." zoals oorspronkelijk mijn Iphone heet.
    Ook valt het me op dat ik elke keer moet aangeven "vertrouw je deze computer" als ik de Iphone aansluit en dat was voorheen helemaal niet nodig. (Voorheen bedoel ik voor de update)

    Heb de laptop en de Iphone opnieuw laten opstarten en met goede hoop Itunes geinstalleerd en ineens was de Iphone niet meer zichtbaar in Windows Verkenner en ook weer niet herkenbaar in Itunes, ook al gaf ik toen ook voor de 10e keer aan dat ik de computer vertrouw.

    Wordt er echt een beetje moe en gefrustreerd van en maar besloten om voorlopig Spotify te gebruiken voor muziek in plaats van Itunes.

    Ik dacht te zien op die andere laptop dat er rond 25 maart een update kwam van Itunes maar kan het ook mis hebben.
    Ik wacht in ieder geval tot er een nieuwe update komt en Itunes dan hopelijk wel mijn Iphone herkent.

    Dank nog voor je hulp.
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2015 aangepast
    Ik heb nogmaals alles van Apple verwijderd van mijn laptop
    Heb je dat met Revo Uninstaller gedaan? Indien ja, heb je Revo Uninstaller laten scannen op restanten (registry, directories, enz...)?
    Hij gaf alleen wel de Iphone aan als "Apple Iphone" en niet als "Iphone van...." zoals oorspronkelijk mijn Iphone heet.
    Dat is normaal. De Windows P-n-P USB drivers zien alleen maar een "Apple iPhone" als iTunes (met drivers) niet geïnstalleerd is.
Log In of Registreer om te reageren.