iTunes muziek in badkamer en keuken

October 2014 aangepast in Airport en netwerken
Ik ben bezig met een verbouwing in huis en nu loop ik tegen het volgende aan. Wellicht heeft iemand een oplossing.

Ik heb een uitgebreide iTunes bibliotheek en thuis stream ik muziek vanaf mijn Mac Mini (server) naar mijn stereo in de huiskamer. Dit gaat via Airplay. Ik heb ook een Denon Cocoon die ik in de tuin gebruik (ook Airplay). Nu wil ik in de keuken en de badkamer muziek inbouwen. De plafonds worden iets verlaagd en er komen inbouwspots in. Ik wil nu speakers in het plafond bouwen en muziek via Airplay kunnen streamen naar de badkamer/keuken. Inbouwspeakers voor de badkamer zijn goed te vinden. Maar hoe krijg ik mijn muziek naar de speakers? Ik heb nog een aantal (inmiddels ongebruikte) Airport Express liggen, die ik achter het plafond kan wegwerken. Dus dan heb ik speakers en Airplay...maar ik moet nog een versterker hebben die de muziek uit de AE haalt (via Jack plug) en deze omzet naar de inbouwspeakers.

Ik wil geen bluetooth systeem of 3rd party app oid. Gewoon alles via de Remote app of iTunes app. Iemand ervaring en/of ideeën?

Reacties

Log In of Registreer om te reageren.