DigiD sites en Safari

March 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Na een kleine update van Yosemite kan ik niet meer inloggen met mijn DigiD op sites die gebruik maken van DigiD.
Zoals Zilveren Kruis. Als ik op de site op de link klikt voor inloggen met DigiD dan kom ik direct op de site van DigiD daar kan ik vervolgens wel inloggen, maar kom niet meer terug op de gekozen site. Ik heb hier eerst DigiD naar een mogelijke oplossing gevraagd die verwezen mij naar de site die ik wilde bezoeken, toen Zilveren Kruis benadert van hun kreeg ik de volgende oplossing:
Optie 1: Safari opnieuw instellen.
Soms kunnen problemen in Safari niet worden verholpen door alleen de cache te legen. In dat geval is het mogelijk om Safari opnieuw in te stellen.
Een handleiding hiervoor kunt u hier vinden.

Optie 2: Rechtstreeks naar de DigiD-inlogpagina gaan.
Als bovenstaande geen goed resultaat heeft gegeven ben ik zeer benieuwd welke website Safari opent wanneer u rechtstreeks naar de DigiD-inlogpagina gaat via de volgende link: https://mijndomein.zilverenkruis.nl

Dat dit geprobeerd te hebben was het probleem nog steeds niet opgelost.
Toen heb ik maar zelf iets geprobeerd en dat is Firefox installeren, hiermee had ik het probleem verholpen.
Echter ik blijf het vervelend vinden wil gewoon Safari kunnen gebruiken.

Reacties

  • Je bent niet de enige. Ook ik heb problemen met Safari en Digid. Op Mijn.Overheid krijg ik een server probleem error en op andere websites wordt ik naar Digid zelf doorgelinkt en kom niet verder. Voorbeeld mijnvgz.nl. Gebruik nu Chrome of Firefox. Die werken prima. Het is zeer verlelend om steeds een andere browser dan Safari op te moeten starten voor Digid.
  • Dit is niet alleen het geval bij gebruik van DigiD maar gebeurd ook bij andere website's. Safari geeft vaak een Server probleem Error of laad de gewenste pagina niet goed waardoor bepaalde invulvelden niet verschijnen of op de verkeerde plaats staan. Dit komt voor bij Banksite's, verzekeringssite's en bijvoorbeeld pagina's van Symantec hierdoor is het niet mogelijk aanvraag formulieren in te vullen. Firefox en Google Chrome hebben hier geen last van en geven de betreffende pagina's wel goed door. Waarom heeft alleen Safari hier problemen mee.
  • Het heeft waarschijnlijk te maken met de cookie instellingen, dat was bij mij ook het geval.
    ga naar Safari / voorkeuren / privacy / cookies en websitegegevens: alleen van sites die ik bezoek
  • Op gelost inderdaad met cookies te maken stond op een of andere manier niet meer zoals ik deze had ingesteld.
Log In of Registreer om te reageren.