Harde schrijf MacBook vervangen. Nu externe HD

March 2015 aangepast in Hardware problemen
In het verleden heb ik de HD van mijn MacBook vervangen. De oude HD heb ik toen in een USB 2.0 harde schijf behuizing gedaan. Inmiddels heb ik een MacBook Pro Retina. Ik kwam de oude HD weer tegen en vroeg me af of ik de behuizing hiervan kan wisselen in een USB 3.0 behuizing. Wordt deze dan sneller? Ik wil deze schijf gaan gebruiken om OSX op te zetten voor het testen van software.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    March 2015 aangepast
    Als je een nieuwe USB 3.0 (of 3.1) behuizing gebruikt gaat het sneller werken. De beperking zit hem in de SATA versie die de HDD gebruikt. SATA I = 1,5 GB/s, SATA II = 3,0 Gb/s en SATA III = 6,0 Gb/s.

    Alle MacBook Pro sinds 2011 hebben een SATA III controller + HDD aan boord.
  • March 2015 aangepast
    De oude schijf komt uit een MacBook (white) uit 2009. Volgens mij is dat een SATA II. Ik denk dat ik voor een paar tientjes een nieuwe behuizing koop (USB 3.1). OSX op een externe HD gaat op zich prima, maar toch vaak strandballetjes.
  • timoshatimosha    Moderator
    De MacBook 2009 heeft volgens MacTracker inderdaad een SATA II controller aan boord. Die HDD zal dan ook wel SATA II zijn.

    Op USB 3.0 (max. 4.8 Gb/s) kan je die HDD dan aan 3.0 Gb/s gebruiken.
  • Dank je Timosha!
  • timoshatimosha    Moderator
    Zonder dank. ;-) Ik heb hier een Freecom 750 GB USB 3.0 externe HDD met OS X 10.10.3 DP4 en dat werkt zeer goed en snel.
  • Daar ga ik hem ook voor gebruiken. 120GB, moet voldoende zijn.
Log In of Registreer om te reageren.