Trackpad/muis probleem of virus..??

February 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hoi Appletips community,

Ik ben nieuw hier, las over deze community in het goede artikel '
http://www.appletips.nl/os-x-problemen-oplossen-met-behulp-van-etrecheck'

Hopelijk kan een 'Genius' van de community me helpen: ik heb al een tijdje een probleem, waarbij mijn trackpad op mijn Macbook air dingen selecteert als 'ie dat niet zou moeten doen. Heel irritant en regelmatig zelfs onwerkbaar. Maar het is er ook weer regelmatig niet. Het treedt op bij de interne trackpad, maar ook bij een externe bluetooth trackpad of muis.
Na dat artikel gelezen te hebben heb ik ea verwijderd, oa adware, maar dit lostte het probleem nog steeds niet op.

Maar misschien dat iemand op basis van de Etrecheck analyse kan zien wat er mis is? Ik vermoed zelf toch een of ander virus...

Omdat ik niet voldoende tekens in dit artikel kan zetten, hierbij het Etrecheck rapport via een shared Gdoc:
https://docs.google.com/document/d/1kJOz-YJcNTN0_hmqmMhlWBnpQQSxLHU5QtymOkLrZU0/edit?usp=sharing

Alvast super bedankt voor eventuele reacties met tips!

Vr gr,
Gerto

Reacties

  • February 2015 aangepast
    Er vallen een aantal zaken op. Ten eerste is je schijf bijna vol, dat wordt ook in ROOD aangegeven. Er kan van alles mis gaan als OS X te weinig schijfruimte vrij heeft. Dat is een.

    Maar waarschijnlijk worden je problemen veroorzaakt door een van de vele zaken die je extra hebt geinstalleerd. Het is om eerlijk te zijn best een aardige bende op jouw systeem.

    Ik zou adviseren om een goede backup te maken van je OS X partitie naar een externe schijf (met SuperDuper, CCC of Time Machine), daarna een Yosemite installatie stick te maken, en daarmee een schone installatie van je Mac te doen. Probeer daarna om niet meteen weer al teveel rommel terug te zetten maar alleen de programma's die je echt nodig hebt.

    http://www.appletips.nl/yosemite-een-installatie-usb-stick-maken/
  • Dank Peter voor je uitgebreide reactie. Ik kan me wel iets indenken dat het een rotzooi geworden is, omdat de kern van mijn systeem eigenlijk al 10 jaar oud is. Toen kreeg ik mijn eerste Macbook en bij een nieuwe Macbook heb ik steeds weer een kopie overgezet naar het nieuwe systeem.

    Ik maak backups op TimeMachine, maar kan ik bij het terugzetten daarvan zelf kiezen uit een lijstje welke programma's ik wel/niet zou willen terugzetten dan?
  • Oh ja, schijfruimte heb ik inmiddels aangepakt. Heb nu weer 35GB beschikbaar (op 250GB)
  • Hoi,

    deze topic is alweer even geleden opgezet, maar ik zit met hetzelfde probleem. Mijn macbook air selecteert te pas en te onpas alles waar ik met muis naar toe ga. Ik heb iets gelezen over een opzwollen batterij, maar nu lees ik hier over het geheugen. Denken jullie dat het geheugen hierbij kan meespelen? Zou ik zelf heel gek vinden maar ik heb er dan ook absoluut geen verstand van. Ik heb zelf 43 van 102 gb vrij, dus dat lijkt me aardig wat. Maar de trackpad blijft selecteren en soms is het ook weer weg en doet ie het wel goed. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb de winkel gecontact hierover (het is een refurbished macbook) en die zeggen nog nooit van zoiets gehoord te hebben, dus ik weet ook even niet zo goed what to do. Mocht iemand tips hebben of ideeen dan hoor ik het graag =) ik heb overigens el capitan 10.11.3 en komt uit medio 2012.

    Groetjes Jorinde
Log In of Registreer om te reageren.