Smart Folder voor Photostream

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Iemand die weet hoe een smart folder in finder aan te maken voor mijn Photostream foto's te kunnen bekijken (zonder naar iPhoto te moeten gaan dus). De vorige bekende werkwijzen werken niet in Mavericks.

Reacties

  • November 2013 aangepast
    ga naar de volgende map in Finder:

    ~/Library/Application Support/iLifeAssetManagement/assets/sub/

    Typ dan een spatie in het zoekvenster van Finder haal hem weer weg (of laat hem staan, bij mij geen verschil)

    Maak nu een nieuwe regel aan voor Soort = Afbeelding (duw op het plusje om een nieuwe regel toe te voegen)

    Duw hierna op bewaar en selecteer waar je je smart folder wilt bewaren en eventueel aan de navigatiekolom wilt toevoegen.

    Let op!: selecteer bij zoek in "sub"

    Zie afbeelding voor visuele ondersteuning
  • November 2013 aangepast
    Deze optie werkt niet meer onder Mavericks. Ik had bij het bestaande forumlijntje hierover al een reactie geplaatst (helemaal onderaan de pagina):

    http://www.appletips.nl/direct-vanuit-finder-toegang-tot-fotostream/

    Deze zoekopdracht laat de foto's zien tot aan de het moment waarop Mavericks werd geïnstalleerd.

    In bijvoorbeeld iPhoto zijn ze wel zichtbaar en op devices ook gewoon. Maar niet in Finder met bovenstaande opdracht.
    Help ;-)
  • Bij mij werkt hij wel hoor...
  • Da's mooi Rob, maar daar schiet ik niks mee op ;-)
  • Dacht al dat het aan mij lag, pas 2 weken aan de " mac ", dat het niet werkte.
    Maar hier werkt die manier dus ook niet, en zou ook graag zo'n smart folder voor mijn fotostream aanmaken.
  • Was hier ook al een tijd naar op zoek. Bij mij komen de foto's bij Afbeeldingen/Lightroom Import te staan.
  • Ah ik zie het al. Excuus voor mijn eerder bericht. Met Automator heb ik een taak aangemaakt om "map inhoud" op te halen uit de map "sub" dat herhalen voor alle submappen en dan kopiëren naar een map naar keuze of een nieuwe map aanmaken.

    Dan werkt het dus wel. Succes!
  • Die Automator truck heb ik geprobeerd, maar helaas, die copieert niet alles naar een andere map.
    Zowel Finder als Automator kunnen de nieuwe files niet "vinden" als je een find ./Lib...etc/sub/ -name *.jpg in een Terminal doet, vind je de photo's wel...

    Het lijkt wel een manier om je verplicht iPhoto te laten gebruiken...
Log In of Registreer om te reageren.