Data naar Boot Camp partitie verplaatsen?

February 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
hallo,

vraagje over boot camp mogelijkheden

ik heb Inventor 2013 gedownload, die ik wil gebruiken op mijn 2de partitie waar windows 7 - 64bit op staat.
(http://www.autodesk.com/education/free-software/inventor-professional#)

op de eerste foto in bijlage zie je mijn partitie 'untitled' waar windows 7 op staat.
ik heb inventor gedownload op de mac partitie, nu vraag ik me af, is er een manier om deze gedownloade file rechtstreeks in de windows partitie te verplaatsen of kopiëren? (terwijl ik op mac ingelogged ben). ik denk van niet omdat de win7 partitie niet actief is terwijl ik op de mac partitie ingelogged ben, correct?

ik heb al geprobeerd inventor in win7 zelf alles te downloaden, maar dat is me niet gelukt, ook installeren lukte niet.
(files missing, connection failure etc...)

logischerwijs zou ik de gedownloade file van 9GB op een stick of externe harde schijf zetten, maar jammer genoeg is mijn stick maar 4GB, en mijn harde schijf met back ups is apple journaled. dus mijn handen zijn hier zowat gebonden.

mijn icloud service is ook maar 5GB, dus over zetten hiermee lukt ook niet.

het bestand op mijn iphone overzetten, indien dat al mogelijk is, gaat ook niet want ik heb een 4S met 16GB waarvan maar 2GB overblijft.

mijn mac :
imac 21,5, medio 2011
os X yosemite 10,10,2

alvast bedankt.

mvg,

Anthony

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    February 2015 aangepast
    Ik kan zonder problemen data van de Mac kopiëren naar de User directory op de Windows 8.1 Bootcamp partitie. Is wel raar dat die Bootcamp partitie "Untitled" heet. Als die partitie met de Bootcamp Assistant aangemaakt is heet die "Bootcamp".

  • February 2015 aangepast
    Ik zal vanavond Win7 eens volledig opnieuw installeren met boot camp
  • February 2015 aangepast
    zie bijlage wat ik vond op http://support.apple.com/nl-be/HT3777

    een partitie groter dan 32GB moet toch als NTFS geformatteerd worden?

    op de help site van apple zeggen ze nu dat je er geen bestanden kunt naar kopieren
  • timoshatimosha    Moderator
    Start Boot Camp Assistant. Klik op "Open Boot Camp Help". Lees de instructies.
  • ik denk te weten waarom ze untitled noemt

    wanneer ik via boot camp start, word de schijf   gepartitioneert en bootcamp genoemd

    de volgende automatische stap is rebooten en windows opstarten om er de gegevens op te kopiëren, daar vermeld windows al dat de aangeduide partitie 'bootcamp' niet kan gebruikt worden omdat ze moet geformatteerd worden.

    wanneer je op formatteren drukt verdwijnt de naam bootcamp.

  • Alleen partities die geformatteerd zijn als exFat kunnen door Mac én Win gelezen én beschreven worden.
  • timoshatimosha    Moderator
    @abbenhui

    Het gaat in dit topic over Boot Camp en dan klopt jou commentaar niet. Boot Camp installeert HFS+ drivers in Windows. Met die drivers kan men data kopiëren van de Mac HFS+ partitie in Windows.
  • Ik zie via boot camp dat de partitie klaar gemaakt word, en dan start de imac opnieuw op en word de schijf geformatteerd, daarna start de Windows installer.
    Ben ik vanaf dat moment niet meer met boot camp bezig?

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.