Mail wordt ongevraagd verstuurd uit ander account dan aangegeven?

February 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo, ik heb sinds 6 weken een macbook pro.
Ik heb in mail mijn 3 hotmail accounts geinstalleerd, dat gaat voor hotmail automatisch dus ik hoefde geen instellingen etc te kiezen, alleen maar naam en wachtwoord invoeren. Op mijn ipad die ik al langer heb stonden deze mailaccounts al, en omdat hotmail als imap wordt geinstalleerd kon ik mail lezen en zenden vanaf beide apparaten. prima dus. Ik heb op de macbook bij mail-voorkeuren bij nieuw bericht ingesteld : van account van geselecteerde postbus. Maar nu heb ik gemerkt dat als ik bij een nieuw bericht een bepaalde hotmail account selecteer het bericht vanuit een van de twee andere hotmail accounts wordt verstuurd, dus met een niet gekozen mailadres!
Het bericht is te zien In de box VERSTUURD van het oorspronkelijk gekozen adres en in de box VERSTUURD van het tweede mailadres, de ontvanger krijgt echter maar 1 bericht, en wel dat met het niet door mij gekozen adres! Tot op heden is dit alleen gebeurd met een op de mac aangemaakt bericht, als ik het op de ipad aanmaak dan gaat het wel goed.
Venster-verbindingsassistent levert geen oplossing, en via google vind ik alleen discussies over berichten die twee maal verstuurd worden, dat is bij mij dus niet het geval.
Heeft iemand een andere oplossing dan de hotmail accounts dan maar op 1 apparaat beheren ( als dat al helpt, heb ik nog niet geprobeerd ).
Joop

Reacties

  • February 2015 aangepast
    Een bericht wordt verstuurd via een account dat op dit moment open staat. Bijvoorbeeld. Staat Hotmail 1 open dan wordt het bericht verstuurd via hotmail 1 enz, enz. Op de Mac kun je het veranderen op het moment dat je een bericht verstuurd. Of...https://drive.google.com/file/d/0B_HoBnPST7AxSUpzcmY5cFBBaXM/view?usp=sharing
  • Wallytax, dat doe ik ook, ik selecteer de mailbox van waaruit ik wil versturen, maar toch pakt hij een van de twee andere.
  • February 2015 aangepast
    Kijk eens in mail/voorkeuren op tabblad "Nieuw". Kijk bij "Verstuur nieuwe berichten via:" Hier staat via welke account nieuwe berichten verstuurd worden en kan je dit ook aanpassen.
  • Ajee, zoals ik in mijn oorspronkelijk bericht al aangaf heb ik die instelling staan op:
    Van account van geselecteerde postbus. Dus als ik een bepaalde postbus aanklik zou hij daaruit moeten versturen.
  • Hoi iedereen! Ik heb identiek hetzelfde probleem als joopreis!!! Heb alle instellingen bekeken en die zouden moeten kloppen... Begrijp er helemaal niets van
  • iemand een idee of oplossing? Het blijft aanhouden...
  • Ik heb inmiddels alle hotmail accounts van zowel ipad als macbook afgehaald, en op macbook 1 hotmail account weer geinstalleerd in de mail applicatie.
    Hij kan nu dus niet meer kiezen uit meerdere accounts. Maar het blijkt dat ik in de box Verstuurd 2 berichten heb zitten, nu allebei van datzelfde account dus. Van deze twee wordt er maar 1 ontvangen, dus aan die kant gaat het wel goed, maar mijn andere twee hotmail adresssen benader ik nu via de website , en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Log In of Registreer om te reageren.