Beeldscherm spiegelbeeld balk zijkant

February 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo, Ik heb mijn Macbook Air 20 minuten achtergelaten op kantoor en toen ik terug kwam was er een blauwe balk aan de rechterzijkant gekomen (van boven naar beneden, 5 cm breed). Alles in deze balk (de documenten, tijd, batterij, dag, vergrootglas) zijn gespiegeld. Het is lastig uit te leggen, maar ik ga mijn best doen. Zodra ik bijvoorbeeld een internetpagina te veel naar rechts heb staan, in de balk, verdwijnt het achter de balk en komt het spiegelend aan de voorkant naar boven, maar niet verder dan de grens van de balk. Als ik de hele pagina in de balk schuif is de pagina net zo breed als de balk en kan ik er niets meer mee.

Is iemand hier bekend mee?

Reacties

  • February 2015 aangepast
    Nog een afbeeldingen om het te verduidelijken!
  • De afbeelding
  • WesleyWesley    Beheerder
    He Marlissa, heb je de Macbook air al eens geforceerd herstart? Dit doe je door de power-knop (aan/uitknop) in te drukken tot het Apple logo verschijnt.

    Het lijkt erop dat er problemen zijn met de video-kaart. Deze veroorzaken zulke problemen bij een deffect, weet je uit welk jaar je Macbook air komt? Dit kun je controleren via Menublak ▸  ▸ Over deze Mac ▸ Achter de naam 'MacBook Air'
  • Hi Wesley, Bedankt voor je reactie. Ik heb het geforceerd herstarten net geprobeerd, maar de balk blijft. De macbook komt uit begin 2014, afgelopen augustus gekocht.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Dan vrees ik ervoor dat je Apple Care moet inschakelen. We zullen je even op weg helpen.

    Ga naar deze webpagina en klik op 'Aan de slag: http://www.apple.com/nl/support/contact/

    Klik vervolgens op Mac ▸ Mac NoteBooks ▸ Service aanvragen en probleemoplossing ▸ Probleem met beeldscherm ▸ Nee bedankt, ga door ▸ Kies vervolgens een van de mogelijkheden om in contant met ze te komen.

    Je zal het serienummer van je Mac moeten doorgeven, deze vind je terug bij Menubalk ▸  ▸ over deze Mac

    Vervolgens dien je het probleem nogmaals uit te leggen en je kan gerust zeggen dat het waarschijnlijk met de videokaart te maken heeft, deze lijkt niet meer naar behoren te werken. Je kan gelukkig nog beroep doen op je garantie.

    Waarschijnlijk zal je even je Mac kwijt zijn, tenzij ze bij de officiële Apple Stores dit probleem ter plekke kunnen repareren. Succes!
  • Ik heb contact gehad met Apple Care, maar zij konden helaas niet helpen. Ik ga straks even langs bij een AMac en anders zondag naar de Genius Bar.

    Bedankt!

  • WesleyWesley    Beheerder
    Dan lijkt het ons verstandiger om dat gewoon gelijk naar de genius bar te gaan. De Apple premium resellers (waaronder de AMac) doen al snel moeilijk en durven geld te vragen voor een reparatie die onder de garantie valt. Het is maar een tip, succes ermee...
  • Dat heb ik inderdaad ook vaker gehoord. Ik wacht tot zondagmiddag, dan heb ik een afspraak bij de GeniusBar in Amsterdam!
Log In of Registreer om te reageren.