iBooks bibliotheek verplaatsen naar externe locatie

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Met het installeren van Mavericks is de iBooks map uit de iTunes map verdwenen. Ik heb veel boeken, films en muziek in iTunes staan en heb deze opgeslagen op een NAS. Het voordeel was altijd dat ik de hele map iTunes kon verplaatsen en daarmee alles zowel op de NAS kon zetten als kon backuppen. Nu is iBooks verplaatst en is een container map geworden op de harde schijf. Deze is dus niet simpel te backuppen. Inmiddels heb ik overigens die map gevonden en in mijn favorieten gezet, zodat ik deze wel kan backuppen. Maar, ik wil de betreffende map eigenlijk graag op een andere locatie hebben (de NAS). iBooks reageert niet op het alt commando om de bibliotheek van elders te halen. Is er een manier om mijn iBooks bibliotheek te verplaatsen?

Reacties

  • JoeyJoey    Moderator
    Het is naar mijn idee niet mogelijk de iBooks map in een andere map te zetten. De applicatie iBooks werkt namelijk met deze map, wanneer je hem verplaatst herkent iBooks hem niet meer. Daarnaast zal iTunes hem waarschijnlijk niet meer herkennen.
  • Kan ik aanhaken met een iets andere maar verwante vraag?

    Ik heb tijdens het verkennen van iBooks per ongeluk geklikt op de optie
    File > Move books from iTunes.
    Ik was aan het zoeken naar een oplossing voor het niet (goe) synchroniseren van de boeken tussen macs en iPhone en iPad.
    Met dus als resultaat dat alle boeken in iBooks staan maar niet meer in iTunes. Toch zou ik ze graag terug willen zetten in iTunes. Maar ik zie niet hoe ik dat zou moeten doen. Hopelijk kijk ik ergens overheen.
  • Aanvulling op mijn reactie / vraag hierboven:
    Het verplaatsen van alle boeken naar iBooks vanuit iTunes heeft er niet voor gezorgd dat er nu wel gesynchroniseerd wordt.
  • Volg graag deze discussie, wil gewoon weer terug naar iTunes met al mijn boeken
Log In of Registreer om te reageren.