Beveiligde USB-stick openen in Mac

February 2015 aangepast in Windows
1) Weet iemand hoe ik een beveiligde (Imation Usb-stick) dat ik vroeger op Windows gebruikte terug te kunnen openen op een Mac?
2) Ook heb enkele "Zip.exe"files met belangrijke documenten zitten die wil ook kunnen openen in m'n mac.

Sinds korte tijd ben ik een mac gebruiker, heb ik geen windows computer meer! toch zou ik die oude belangrijke documenten terug willen recuperen zodat ik deze kan gebruiken op de Applesyteem.

Alvast beste dank.

Met vriendelijke groeten
Mschell7

Reacties

  • 2) Ik zou met de USB stick langsgaan bij een vriend/familielid/collega met een Windows PC en de bestanden eenmalig uitpakken en (ongezipt) overzetten op een schone USB stick.
  • 1) Daarna kun je de USB stick wissen op je Mac met Schijfhulpprogramma. Je hebt dan de keuze tussen FAT32 ("MS-DOS"), exFAT of Mac OS Uitgebreid. Als je flexibel wilt zijn kies je exFAT; als je alleen nog maar wilt Maccen (wie wil dat niet? :-) kies je Mac OS Uitgebreid.
  • Dank u. Maar heb liever dat ik dat via de mac kan. Btw het is wat neerslachtig als ik al vrienden moet lastig vallen.
  • timoshatimosha    Moderator
    Met een Zip.exe kan een Mac niet veel doen. Dat is een Windows Executable.
  • Op reactie 2: Het probleem is dat de Usb stick beveiligd is met van de beveiligingsprograma (tje) dat op de Usb stond door de fabrikant.Als ik de usb op een windowsyteem openen en dan de stick verwijderd dan sluit de stick zich zelf.
    Hopelijk begrijpt u wat ik bedoel, want ik kan dit moeilijk uitleggen.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik begrijp het wel. Dat beveiligingsprogje op de USB-stick is hoogstwaarschijnlijk een Windows programma. Als je doet wat @Pieterr eerder geschreven heeft zou het moeten werken.
  • Ik begrijp het ook. Het is een USB stick die uitstekend werkt in een Windows werkomgeving. Maar omdat jij daar nu van afgestapt bent zul je (éénmalig) je eigen data terug moeten veroveren uit dat Windows fort. Als je daar niet voor bij je vrienden durft aan te kloppen heb je misschien een goede buur die je wil helpen...
  • Beste Pieterr,
    Beste timosha

    Zal eens proberen op het werk daar draaien we nog op de Winsysteem.
    Toch beste dank voor de goeie raad.

    Dit mag gesloten worden. Ik zelf weet niet hoe.

    Vriendelijke groeten
    Mschell

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.